Tånaglar och pussar!

Gårdagen (måndag alltså) spenderade jag med sovmorgon, dvs jag somnade ungefär när Ali drog iväg till jobbcoach eftersom det var för varmt för mig att somna under nattens gång!
Barnen sov och Ali hann komma hem innan de vakna så jag sov en liten stund extra, det var väl kanske 4 timmar totalt.
Sedan var jag ute i det fina vädret, om än i skuggan, med Nelson och Melina........mest med Nelson eftersom Melina lekte med de andra barnen på gården.
Lagade kvällsmat bestående av trefärgad pasta och en sorts korvgryta på kycklingkorv, majs, paprika, lök, vitlök, salt, peppar, tomatpure och grädde. Hur enkelt och gott som helst.....lite av en favorit här hemma eftersom det är snabbt lagat och ALLA älskar det.
Lite så här segar mina dagar på just nu pga den eviga trötta dimman som ligger över mig men det är ju mysigt också:) 
 
 Melina fick byta om från klänning efter kvällsmaten eftersom hon spillde och den blev heeeeeeeeeeeelt förstörd - tur att jag buzzar Vanish och alltså kan testa hur pass bra den är, jag fläckbehandlade direkt och kommer även ha i en skopa Vanish när jag tvättar....får hoppas de håller vad de lovar;) 
Återkommer med resultatet!
 
 Har busat massor med den här lilla killen också, det är full fart på honom mest hela tiden nu så man ska helst ha 4 armar, ögon i nacken och vara snabb som vinden för att hinna med honom men ACK så söt och härlig kille vi har:) 
Han skrattar så himla härligt mycket nu, Ali o han har sin grej då de leker vilda kasta upp i luften lekar som gör mig dödsnervös och jag och Nelson har vår grej när jag killar honom i sidorna eller under hakan.....dessa grejer får honom att skratta hejdlöst och det är något av det bästa i världen:) 
Spenderar halva mina dagar med att pussa sönder honom, lite synd om stackaren som ju allra helst vill rymma från en och busa:) 
 
Avslutade kvällen med något Melina ÄLSKAR nämligen att jag målar hennes naglar.....hon blir allra gladast när jag kör både händer och fötter så det gjorde jag idag!
Hon fick ett lager bubbelgumsrosa lack och ett lager med en massa glitter sedan var hon en mycket glad tjej<3
Det är lustigt hur tjejig hon är med just sånt här och kläder för det är inte direkt så att jag sminkar mig till vardags....knappt ens till fest, nagellack lägger jag någon gång ibland, kläder går jag inte upp i alls för egen del men det är mysigt att pyssla om henne med sånt här:) 
 

Kommentarer
Postat av: Dessie - Mamma till ett hjärtebarn & en femkilosbebis

Låter som en mumsig korvgryta :D

2013-07-09 @ 09:49:45
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/dessie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0