Några samtal senare!

Och jag kan få somna om efter en hemsk natt! :/
Vill bara slänga in ett inlägg från min "hemliga" blogg om när vi fick reda på att jag var gravid igen! 
Sedan vill jag också påpeka att DIETIST ÄR PÅ MITT EGET INITIATIV så jag behöver faktiskt inte någon som ska tala om för mig att jag måste lyssna på denne. Så det så! (Anonyma tönt).

"Känner inte att jag kan skriva om detta i min vanliga blogg, åtminstonde inte för tillfället därför fickdet bli en ny blogg.
På så sätt kan jag ändå skriva ner min resa, dela med mig till de som är välkomna att dela resan med mig ellerja oss kanske jag ska säga! 

Jag är alltså gravid - med nummer 2!
Ännu vet jag inte hur långt gången jag är eller om bebisen mår bra ens, det vet man ju aldrig men det jag vet äratt jag efter lite mer än 2 månader utan mens tog ett gravtest - ett positivt sådant!
Tro mig, det var inte ALLS planerat, tvärtom har vi varit både försiktiga och nästintill avhållsamma.
Det är lustigt, enligt läkarna ska en kvinna med min massiva övervikt inte ens kunna bli gravid och denna gångenså blev jag det utan att ens försöka på en tidspunkt i våra liv fullt av stress dessutom.

Planen var att jag FÖRST skulle göra min gastric bypass operation och påbörja studier och sedan efter 1-2 årskulle vi försöka oss på bebis nummer 2 men det blir inte alltid som planerat, eller så blir det - det vet vi ju ingetom ännu vid det här laget.

Hur som helst, gravid är jag och det är trotts allt välkommet, känner en lycka för jag vet vilken gåva det är närman ser på sitt barn och inser vilken otrolig tur man haft som fått lov att bli förälder till just det barnet.....mankan ju nästan börja grina bara man tänker på det!
Samtidigt är jag väldigt orolig, kommer det gå vägen? Kommer bebisen må bra? Kommer min kropp och hälsaklara av en graviditet? 
Visst jag gjorde det sist, med bravur, finns inget som säger att det skulle gå annorlunda nu men det finns helleringa garantier. Det gör det inte för någon iofs men jag känner en oro inom mig.

Min önskan är såklart att det är en normal graviditet som kommer fortlöpa normalt, att jag kommer klara det hela lika bra som sist och att slutresultatet blir en underbar liten frisk bebis och en frisk mamma.
Det är målet med denna resan.
Den som just har börjat! - Följer ni med?



Märkligt hur saker och ting kan förändras bara sådär! 
Alla som vi har berättat för är glada och positiva till att allt kommer gå bra och det är underbart <3"

Det var allt jag hade att säga! Antagligen för hela dagen för har liksom ingen ork!
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv: På 60 prylar fick jag in 500kr. Priserna kan man ju sällan sätta högre än typ 5-10-15kr liksom för då riskerar man att det inte blir sålt... Men den sista mars ska jag vara med igen och ska ha med 150grejjer, och räknar med att MINST få in 1200kr ;)

2012-03-05 @ 10:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0