Eveo - hemtjänst!

Eveo är en hemtjänst som finns i flera kommuner runt om i Stockholmsområdet bland annat Södertälje där jag faktiskt själv har arbetat inom just hemtjänsten.

Jag vet alltså lite om vad jag tycker kännertecknar ett seriöst hemtjänst företag!
Det absolut viktigaste enligt mig är att man ALLTID sätter kundens behov i centrum, vad det än må vara, samt att man tar sig tid att utföra uppgiften till hands. Ofta upplevde jag att vi fick stressa in och ut från varje kund medan de egentligen allra mest ville att man skulle ha tid att småprata en stund.

Jag tycker man ska vara försiktig med att hålla en fin balans mellan antal kunder och antal medarbetare alltså och INTE som vissa företag bara ta sig an en massa kunder men inte mer personal = då blir det stressigt både för personal och kunderna som upplever detta.

Vidare är det förståss A och O med personalens attityd eftersom man möter kunden i dens egna hem är det viktigt att respektera detta samt att försöka vara så varm och trevlig som möjligt i alla lägen.
Just den värmen och det leendet kunden får kan vara det enda de får på en dag därför är det superviktigt.

Det finns såklart flertalet viktiga punkter men dessa är de viktigaste enligt mig.
Ofta har jag upplevt att man i hemtjänsten missat dessa punkter, grundtanken finns där men i praktiken ser det annorlunda ut.

Från vad man kan läsa om hemtjänst Södertälje som Eveo erbjuder så tycker jag det verkar som att de har koll på ovanstående saker och det är min förhoppning att de kommer fortsätta vara bra genom åren.

Vad tycker NI kännetecknar ett seriöst hemtjänst företag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0