Trötter mamma!

Alltså vilken dag! 
Redan igår tröttnade jag på att det såg ut som hej kom o hjälp mig här hemma så därför tog jag diskberget = mindre att göra idag.
Idag sorterade jag MASSA tvätt och har sedan tvättat och torkat 7 maskiner (2 st är inte torra ännu) samtidigt som jag haft koll på min trotsiga 3 åring som gjort 2 stora dumma bus idag, varav det ena faktiskt var farligt om jag inte hade upptäckt det, det andra var att hon släpade in en massa geggamoja in i huset (bakade pannkakor) så det va bara skicka ungen i duschen o ta hand om skiten:/ 
Samma unge har sedan vägrat somnat, hon ligger ännu i sin säng o blänger argt på mig......
I vanliga fall hade det varit 1 bus för mkt för mig men när jag faktiskt redan är trött, har foglossning och tryck som heter duga, fullt upptagen av att tvätta rent ALLT vi äger typ så det ska vara klart innan ev. förlossning och vårt besök från DK ja då var det 2 bus för mkt......men men.......
Värst av allt är att jag verkligen inte hunnit med att laga eller äta mat heller och NU är min ork verkligen helt slut:/

Skulle ha varit till BM idag men jag ringde och sköt på det och bad om remissen till glukosbelastningen istället, fick ju se bebis igår samt att mitt blodtryck blev kollat så det kändes lite onödigt att gå idag igen. 
Då ville jag hellre få skåpen fulla av rena kläder och ett rent hem eftersom jag verkligen inte har någon aning om när det kan sätta igång.
 
Anyways Melina fick ett paket idag med posten, en FB vinst som jag vunnit till henne som hon älskade så pass att hon sov middag med henne - Rosa heter hon:)
 
 
Nu ska jag se om jag kanske tar lite fil o flingor i väntan på att sista maskinerna ska torka klart, sedan ska jag crasha i sängen och förhoppningsvis SOMNA! 
Kan iaf sova skönt nu när jag somnar för fläkten vi fick igår gör UNDERVERK för min del - det känns fortfarande lite varmt i rummet men inte så att svetten rinner eller att man klibbar utan mer sådär på gränsen till FÖR varmt. SKÖNT med andra ord!

Kommentarer
Postat av: Agnes, nybliven mamma

Hej där!
Jag har två tävlingar igång på min blogg!

Vinn ett vattentätt skal till mobilen så du kan använda den vart som helst! Knäppa kort under vattnet tillexempel! http://aggehh.blogg.se/2012/july/vinn-en-sealabox-vattentatt-fodral.html

Vinn ett sommarkit innehållande tillexempel en smart UV-mätare som mäter solens styrka, temperatur, visar tid, och har en timer! http://aggehh.blogg.se/2012/july/vinn-sommarkit-fran-1177.html

2012-07-12 @ 20:18:32
URL: http://aggehh.blogg.se
Postat av: Cissi

Konstigt att såna där trots dagar gärna dyker upp samtidigt som man har mycket att göra..

2012-07-13 @ 08:21:47
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0