Thinking back!

Satt nu ikväll och läste runt lite på nätet!
Kom då att tänka på hur det var när vi faktiskt fick det där plusset på gravidtestet.....
Jag hade ju sådär lite på skoj (lite på allvar också såklart) sagt till Ali vid flera tillfällen att jag är kanske med barn, egentligen hade jag inga känningar direkt men min mens var strulig, Ali han viftade bort det ALLA gånger för vadå så mycket hade vi faktiskt inte hunnit umgås intimt samt att vi ju fick kämpa innan Melina blev till.
Fast så en dag så tyckte jag att det hade gått så lång tid utan mens att det var bättre att kolla upp det så vi köpte hem ett test som jag gjorde direkt och plusset dök upp ganska omedelbart så det var ju bara "slänga" upp det i Alis ansikte HAHA då kunde han inte neka längre.
Det har gått väldigt fort om man nu tänker att det är MAX cirka 30 dagar kvar tills vi har en liten knodd här med oss, i början var jag väldigt nervös inför att vara gravid igen både gällande min egen hälsa men även situationen vi befann oss i.
Nu känns det dock ganska lugnt, allt är klart för hans ankomst och vår situation är ganska stabil igen och eftersom jag nästan är i mål så känns det ju som att jag inte behövde vara så orolig för allt i början!
Nu är det förlossningen kvar, vilket innebär en ny oro, inför hur det kommer gå - det är ändå en del som kan gå fel då med även om man såklart inte hoppas på det! Känner dock att det nog ska gå bra, så länge jag inte stressar upp mig själv, det gick ju strålande med Melina.......
TÄNK att han snart är här, våran lilla N - HELT OTROLIGT! :) 
 

Kommentarer
Postat av: Zita

Åååhh så härligt m en liten knodd till! :p
Vi har nu en 5,5 månaders liten tösabit, men har redan diskuterat när nummer 2 ska "få ankomma", haha! :D
Ja tyvärr är det många otrevligheter som KAN hända under en graviditet o förlossning, men tänk inte på det nu, tänk istället på alla de ggr som det faktiskt går BRA för folk!! Det blir säkert bara ett litet "plopp" o så är prinsen/prinsessan ute i eran famn! <3

Vill förresten tipsa dig om mina två tävlingar jag har ute på min blogg, kan ju vara bra för att få dina tankar på annat håll ;p
I den ena så är det utlottning av en väggtext, o i den andra 200kr hos O-Råsa att shoppa för. I den sistnämnda finns det mga fina barnsaker hos! :p

Kika in vetja! :)

http://tant-zita.dagboksblogg.se/kategorier/1598/TAEVLINGAR-paagaaende/

2012-07-14 @ 08:49:39
URL: http://tant-zita.dagboksblogg.se
Postat av: Anna

Vet inte om det är för privat men undrar på vilket sätt er situation inte var stabil..? Bra att det känns bättre nu i alla fall

2012-07-14 @ 19:55:24
Postat av: Cissi - mamma till Emma och gravid

Skönt att det känns som bitarna har fallit på plats, och det är verkligen inte långt kvar, det går undan.. Även om det inte känns så för mig just nu! :) känns som det är evigheter tills bebis är här!

2012-07-15 @ 08:52:04
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0