Info om graviditeten!

Här kommer lite info om graviditeten SO FAR!
(Jag är i vecka 15 nu).

Illamåendet jag hade med Melina har inte alls infunnit sig denna gången, har hänt ett fåtal gånger att jag kräkts MEN då har det inte varit av illamående utan pga hostattacker då jag varit tjock i halsen/slemmig.
Det har känts konstigt att må så bra och därför var jag ändå lite orolig över hurvida allt stod bra till osv.
Har alltså mått SUPER under denna tiden, bättre än vanligt för o va helt ärlig!
Det enda som jag har kunnat känna av är lite lite "växtvärk", MASSA spring på toan samt lite ont i brösten men annars har jag verkligen inte öht känt mig gravid NGNSTANS!
Gick till ultraljudet och nästan väntade mig att det skulle va en inbillad graviditet eller en avstannad sådan men nej allt var ju fint med den lille.

Där ser man hur olika det kan vara från graviditet till graviditet!
Annars har mitt största sug jag haft varit på saftiga äpplen, inget jag direkt annars drar mig till brukar föredra citrusfrukter - jag har ätit en o annan citron också men mest äpplen.
Och så har jag haft dille på djungelvrålklubbor men inte för själva klubban utan endast för saltet på insidan.

Så mycket mer än så finns inte o berätta faktiskt:)
Har ju LÅNG väg kvar till mål så det hinner ju bli mer/ändras under vägen.
På måndag är det dags för barnmorskan igen - har samma som förra gången för hon är BÄST!


Just det - vad tror NI det blir denna gången? :)
De allra flesta omkring oss gissar pojke denna gång (det gjordes det även sist men ändå), det är bara 2 st som tror det blir en tjej.
Ali och mamma tror stenhårt på pojke - vi vet dock inte ännu! Kanske får vi se på nästa ultraljud i april men troligtvis inte med tanke på hur envis Melina var med att hålla det hemligt! LOL:)
Själv tror jag också pojke men mest pga denna graviditeten är så olik den förra....spännande hur som!


Busiga Melina fick sin egen bild av bebisen från ultraljudet som hon går runt med JÄTTESTOLT, ja hon till och med sov med den! Ibland tittar hon på den o säger: äska dig bebis! 
Hur gulligt är inte det på en skala?

GODNATT!

Kommentarer
Postat av: Sussi - Fullt upp i mammalivet!

Jag tror det är en pojk eftersom det varit så olika :) Av samma anledning tror jag oftast att jag väntar en tjej till, mina graviditeter är hittills väldigt lika!

2012-02-27 @ 16:55:33
URL: http://sussey.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Vad gulligt av henne att säga så, värmer nog i mammahjärtat kan jag tro :) Ha en underbar kväll!

2012-02-28 @ 19:31:50
URL: http://alltidcornelia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0