Vecka 23

Kroppen: Man kan känna hur barnet rör och vänder på sig. Ännu finns det gott om plats i livmodern. Det går även att urskilja i vilket position barnet ligger. Ibland kan det göra tillfälligt ont i sidan som kan orsakas av att livmodermuskulaturen töjer sig mycket. Många upplever den här tiden som en positiv del av graviditeten. Barnet är inte alltför tungt än och det är fortfarande långt kvar till förlossningen. Men alla är inte lyckliga och mår bra under graviditeten. En vanlig orsak kan vara oro inför hur livet med ett litet barn kommer att bli. Vissa blivande mammor är ofta sjuka. Det beror på att immunförsvaret påverkas så att det fungerar lite sämre under graviditeten.

Barnet: Barnet reagerar på olika sorters ljud som musik och röster. Barnet ligger ofta och suger på sin tumme. Huvudhåret har börjat växa ut och en del barn kan ha riktigt tjockt hår redan som nyfödda. Barnet hickar när det ligger i livmodern, ett nyfött barn hickar också ofta. Nu är det mer kännbart och känns igen som ett rytmiskt dunk.

 

Jag: Japp, nu kör vi alltså efter senaste ultraljudet - enligt den är jag i vecka 23 IDAG.
Känner vår lilla kille varje dag flera gånger om dagen nu, han är mest aktiv på morgonen och sent på kvällen, han är dock ganska lugn av sig än så länge så det är mest mysigt att känna honom.
Mår fortfarande utmärkt, sover dock på väldigt konstiga tider och om jag inte sover direkt när ögonen vill det så kan jag istället inte sova.....tycker det är lite jobbigt men det funkar!

Har inga direkta sug just nu och det var ett tag sedan jag hade det, det sista suget jag hade var väl räkmackorna.

Kissar inte lika ofta längre.

Annars har jag inte så värst mycket att säga om denna graviditetsvecka annat än att vi är enormt glada över att få vänta en liten kille - det känns helt underbart!

 

Övrigt: Detta inlägg är tidsinställt till er för att vi håller på att flytta idag så det är fullt upp med annat!
KOM GÄRNA MED NAMNFÖRSLAG till vår lilla prins - skulle va väldigt uppskattat:)

 

Återkommer när vi kommit på plats lite!!!!

 


Kommentarer
Postat av: ENDENISE - a mama's story

sv: Nej det var en skaplig rea plus att kassörskan slog fel :)

2012-04-23 @ 21:46:00
URL: http://endenise.se
Postat av: ♥Love mamma till Oliwer och gravid med tvillingar♥

SV: Jaha okej va intressant :)

Hoppas Oliwer "klarar" det haha

men jag tror fan att han är närmare 1 meter min son men jag vet inte haha

kram

2012-04-24 @ 06:38:59
URL: http://treblirfem.blogg.se/
Postat av: Sassäh ᵔᴥᵔ

Hallojs! Kikar in en sväng och önskar dig en fortsatt trevlig kväll :):) Berätta gärna vad du tycker om min dikt och svara på senaste frågan i Q&A ;) KRAM

nojjz.blogg.se

2012-04-24 @ 19:44:49
URL: http://nojjz.blogg.se/
Postat av: Cissi

Lycka till med flyttandet!

2012-04-25 @ 20:25:26
URL: http://nastanperfekt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0