Blogg härmisar!

Vet ni vad jag stör mig på?
När det kommer något som ALLA bloggare bara måste skriva om!
Ni vet när det blir så att varenda blogg man kommer in på skriver om samma sak?
Det är så jäkla tråkigt!
Det har varit lite allt möjligt nu senast var det Stefan Livs död som kom upp i blogg efter blogg.
Tragiskt var det såklart och det tycker nog de flesta med mig men VARFÖR måste alla skriva om det? Folk som verkligen inte ens bryr sig om hockey eller knappt ens visste vem han var så plötsligt fick de något att skriva om bara för att det verkar va det som alla gör!?!?! 
Jag har själv dålig inspiration till bloggen ibland MEN inte sitter jag och skriver om saker bara för att alla andra gör det.
Visst folk får ju skriva om vad de vill men jag menar bara det är inte så kul o plöja sig genom 10 bloggar som skrivit om samma sak oavsett om det gäller ovanstående eller att idol har börjat osv.
Vad tycker ni?



Kommentarer
Postat av: Nathalié

Jag håller med dig.. det kan bli lite jobbigt och plötsligt blir alla bloggar så opersonliga och tråkiga i mitt tycke..

2011-09-14 @ 11:31:59
URL: http://yarp.blogg.se/
Postat av: Sussi - Fullt upp i mammalivet!

Håller med! Skriver ibland om något har hänt som verkligen verkligen berör mig (missförstå mig inte, är berörd av Stefan Livs död, hans familjs sorg o.s.v. också), men stör mig som attan på när Bloglovin-listan består av 50% likadana inlägg! ;)

2011-09-15 @ 09:56:29
URL: http://sussey.blogg.se/
Postat av: Catta

Jag håller med dig helt. Visst bryr man sig, men för den skull behöver man inte fylla blogg och facebook med massa inlägg om saker som händer.

Exempelvis detta tragiska med Ryska Hockeylaget ( inkl Liv såklart). Jag har en vän på FB ( som aldrig någonsin yppat ett ord om hockey tidigare) men gått med i säkert 20 olika vila-i-frid grupper..Nån måtta måste det väl finnas.



Ha en fin dag//Catta

2011-09-16 @ 07:12:44
URL: http://www.cattastrofcatt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0