True colours!

Åh min älskade blogg....
Jag har massor att skriva och berätta om men det hela är en lång historia faktiskt!
Går inte riktigt att göra kort men saken är den att vi i onsdags blev utsparkade från det rum vi hyrde för att personen som hyrde ut rummet inte tålde att Ali blev förbannad på henne (störtlöjligt bara det eftersom han trots allt hade anledning både då och innan) - vi lämnade iaf bostaden frivilligt även om vi hade kunnat vara kvar en månad enligt kontraktet. 
Vi skulle hämta våra grejer dagen efter vilket skulle vara LUGNT men dagen efter ringer hon mig och börjar jiddra om att Ali inte fick vara med och hämta sakerna samt så hade hon skickat sin mamma att ringa mig också.
Hon skulle känt sig "hotad" - konstigt med tanke på hur VI frivilligt lämnade bostaden dagen innan.
Hur som helst Ali, jag och våran kompis + en granne gick iallafall för att hämta våra grejer, knackade istället för att använda nyckel = tyckte jag var väldigt respektfullt.
Hon öppnar sedan dörren varpå hon direkt börjar tjaffsa om att Ali minsann inte får komma in osv, våran kompis försökte tala om för henne lugnt och sansat att vi ska in o hämta grejerna och sedan dra men hon nekar o nekar, våran kompis blir då irriterad och ber henne flytta sig, hon börjar då bråka med honom och försöka putta undan honom. Vid det här laget är vi alla lagom irriterade, vi kom ju dit för att fridfullt hämta våra prylar o sticka.
Ali och våran vän sticker ner o ringer polisen medan jag står kvar, säger att jag ska in o ta våra grejer men hon blockar fortfarande dörren trots att Ali INTE längre är där. Hon har redan ringt ett par samtal vid det här laget också - dock inte till polisen utan för att tillkalla folk.
Blir bara förbannad och masar mig in, hon försöker putta emot men jag masar mig fram till rummet, lyckas öppna dörren trots allt hennes bästa motstånd och bittra ord. Hon höll fast mig i jackan och rev även sönder den, helt aggressivt och av den anledningen var jag lika aggressiv i mitt mål = få mina grejer.
Ingen skulle helt enkelt hindra mig från att ta Melinas grejer när hon annars bara hade kläderna hon hade på kroppen.
Till slut fattar hon detta faktum och släpper mig varpå jag börjar ta ut våra grejer, Ali och våran vän var också tillbaka upp nu och började ta de grejer jag ställt ut medan hon satt i hallen o krama sina barn och snackade skit om oss alla precis som att VI var helt störda som bara ville hämta våra grejer. En jävla massa hårda ord tills hon ser en man i uniform då rusar hon fram till polisen o slår på världens tårar och drar en massa rövarhistorier om hur vi kom dit o slog henne och hota henne o hennes barn osv osv.
Så jäkla vidrigt o se hur iskall, kalkylerande och manipulativ en människa kan vara.
Sedan droppade in den ena killen efter den andra - folk hon hade ringt dit som skulle sätta OSS till rätta som dessutom hotade Ali och våran vän framför poliserna.
Jag bara stod o såg på alla hennes krokodiltårar medan hon samtidigt pekade ut oss till sin possy.
Polisen berättade snällt hur som helst för alla parter att hon inte hade rätt att hindra oss från att ta våran egendom eller ens inträde till våran bostad (pga kontraktet).
Vi fick ju våra grejer efter mycket om och men - fattar bara inte varför det skulle vara så svårt att bara släppa in oss för att ta våra grejer utan att ställa till med så jävla mycket bråk? 
Hon behövde inte ens vara trevlig hon kunde bara sagt visst GÅ OCH HÄMTA ERT SKIT OCH FÖRSVINN o sedan hade det inte varit något mer med det. 
Tyvärr är det ju så att vissa frodas på drama.
Hela denna soppa har sugit musten ur mig och även om jag visste sedan innan att vissa personer kan va lite sisådär så är jag helt chockad än idag över det beteende som uppvisades och showen som spelades för polisen.

Längtar mer än någonsin tills lugnet har lagt sig för våran lilla familj.
Nu är vi på god väg dit.
Nu ere bara en väg - det är uppåt!
Ovanpå allt detta så är Melina fortfarande en sjukling:( Stackars liten.

Nu är ni up to date lite - får se när jag kan tänkas uppdatera igen! :) 
Ta hand om er själva och de ni älskar <3

Kommentarer
Postat av: Martina

Men vad sjutton! Vilken kärring!

Det måste hon väl förstått att hon inte hade någon rätt att hindra er från att hämta era saker?! Ni hade ju till och med kunnat kräva att komma in och bo kvar i rummet en månad till enligt kontraktet.



Bodde ni länge tillsammans i rummet innan Ali blev tvingad att lämna landet?

Jag tänkte mest på om hon kanske inte räknat med att han skulle komma tillbaka och blev sådär konstig pga det.

2011-11-06 @ 14:17:34
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Julclaude

Usch alltså jag saknar ord - kan inte förstå hur vissa människor funkar. Men hoppas allt är bra med er nu och Lycka till imon, kommer ringa dig senare imon för att se hur det gick. Kram ^^

2011-11-06 @ 18:32:32
URL: http://vanissajulclaude.devote.se/
Postat av: Sofia - Uddevallas största modeblogg!

Hejsan!

Nu har jag publicerat vinnaren av tävlingen, kika in för att se om du vann :D

Tävla gärna om ett valfritt plagg/accessoar från Youtopia ett inlägg under!

2011-11-06 @ 19:45:28
URL: http://smnmode.blogg.se/
Postat av: Alfva - i preggoland!

Vad i helsike var det för människa du bodde hos?! :( Tur i oturen att ni blev tvungna att flytta då kan jag tycka! Håller tummarna för att ni hittar ett BRA boende nu!

Ta hand om er!

Kram

2011-11-06 @ 20:03:10
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Veronica

Det låter ju som att hon är helt knäppt! Hur kan det bli så? Var glad att ni slipper henne nu även om allt är jobbigt just nu. Har ni redan hittat ett nytt boende? Lycka till!

2011-11-06 @ 21:33:57
Postat av: Lana

haha jag visste det , det var bara tids fråga, minns du vad jag sa när jag flyttat snart är det eran tur ,antingen väljer man slicka röv eller flytta ^^ lycka till med allt nu ;)

2011-11-08 @ 08:41:59
Postat av: hallonmamma

Men herregud! Det låter ju helt insane. Vilken kvinna! Det var nog lika bra ni flyttade ut alltså. Var bor ni nu?

2011-11-11 @ 07:00:58
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Så sjukt så att det finns inte. Jag hoppas att det går snabbt för er att hitta en lägenhet. Nu när ni får vara tillsammans och allt. Så vidriga människor det finns. Usch :(



Stor kram till er alla tre.

2011-11-11 @ 12:40:23
URL: http://stephanieronning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0