Den ena kampen avlöser den andra!

The glory of 2 årstrotset!!!!!!

-Nej Melina gå ner från fönstret!
Detta säger jag cirka 3 gånger innan jag demonstrativt tar ner henne själv från fönstret varpå hon slänger sig skrikandes på golvet.
-Sluta!
Detta säger jag 3 gånger innan jag ställer henne upp från golvet men hon skriker fortfarande.
10 minuter senare är det samma visa om igen fast denna gången handlar det om min ansiktskräm.
Såhär pågår det flera gånger om dagen och hon lyssnar bara inte ett skit på vad jag säger längre!
LOVELY!
Så är jag ju fortfarande inte frisk ännu så det är bara sååååååååååå jobbigt!


Kommentarer
Postat av: Alfva

Känner igen mig gumman! Fast jag låter henne faktiskt bara vara när hon sätter igång, det går över fortast då har jag lärt mig, sen kramas vi efteråt och pratar om att man måste göra som mamma säger. Om något av det går in vet jag dock inte.. ;)



Ska fixa med betalningen åt dig ikväll! :) Spännande, spännande!

Kram

2011-05-09 @ 13:38:37
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: martina

Heey. hur mår ni? du svarade inte på min sista kommentar..

kram

2011-05-09 @ 18:49:50
URL: http://lifebymartina.blogg.se/
Postat av: Trebarnsmamman

Det är sunt att hon visar sin vilja. Det stärkte mig otroligt mycket den gången någon sa att ett barn trotsar bara den de vet alltid kommer älska en. Det är därför man som förälder (och ofta mamma) får ta den tuffaste biten av tvåårstrotset. Min dotter slängde sig alltid på golvet och skrek när hon inte fick som hon ville...hemma, i affärer, på dagis osv osv. Jag vande mig och det effektivaste var ofta att sätta sig ner bredvid henne och smeka henne på ryggen och låta henne på lugna sig. Hon behövde mig som mest när hon förtjänade det minst och jag lät henne få hela mig just då, det gjorde både henne och mig lugnare.

Härda ut och tänk på att du har en underbar unge som älskar dig över allt annat men som måste visa att ni inte är samma person utan att ni är två olika individer.

2011-05-10 @ 11:13:22
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0