Det senaste från mig.verket!

Förhållandet med Madelene kan i och för sig utgöra en stark anknytning, uppgifter i sambons blogg talar för att de har ett liv tillsammans (talar för? hela bloggen handlar om han o Melina) dock har någon utredning om förhållandets seriositet inte gjorts varför vi inte kan bedömma om någon stark familjeanknytning finns. JA för det är verkligen min och Alis anknytning som är relevant!? Och vem har hindrat de att utreda om vi är seriösa?
Nej, Ali har cirkulerat i min blogg sedan vi träffades för 3 år sedan och vi har skaffat barn tillsammans ALLT ALLT ALLT för att vi inte har ett seriöst förhållande! hahaha det är bara skrattretande!
Alis starka familjeanknytning till Melina undviks det helt o hållet att pratas om!

Ville bara dela med mig av detta, deras senaste dumheter!
De har ju redan vunnit, vi har ingen talan i saken och han kommer ju åka - men det betyder inte att man inte kan uppmärksamma deras jävla dumheter!

Kommentarer
Postat av: mångmamma

Kom igen nu! Inte ge upp än - det finns bara inte förrän det verkligen är över - och det är det inte än!

Både Cicki och M sliter häcken av sig för att få styr på hjälp åt er så upp med hakorna.

Vi är många som följer er kamp för något som påminner och sans, vett och förnuft!

Även migrationsverket kan (och bör) ändra sig!

Ali är fortfarande kvar, njut av det!

2011-01-28 @ 19:43:12
URL: http://www.hemsktmycketbarn.blogspot.com
Postat av: Trebarnsmamman

Skrattretande!

2011-01-28 @ 19:59:39
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: Alfva

Det var det dummaste jag har hört... :( Jag trodde faktiskt i min enfald att de faktiskt utredde ärendena ordentligt innan de tog beslut..!



Hur ser själva moomentet ut för att Ali ska få komma hem igen (dvs hit)? Hur länge tar det att söka uppehållstillstånd osv?

2011-01-28 @ 20:02:14
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Cicki

Alfva: Som sambon till Maddes pappa så väljer jag att försöka besvara din undran om hur lång tid det tar att söka uppehållstillstånd och om Ali får komma tillbaka.



Enligt Migrationsverket och lagtexten så får Ali uppehållstillstånd om han söker det från Ghana. Det enligt anhöriganknytningen. Det de hakat upp sig på att han valde att säga att han kom från Sudan från början. Åker han tillbaka och söker från sitt ursprungliga hemland så ska det inte vara något problem att få komma tillbaka.



Ett uppehållstillstånd bör beviljas ganska snabbt. Det tar förmodligen inte mer än en till två veckor. Kruxet är kostnaden för en biljett från Ghana tillbaka till Sverige är rätt hög. Vi tror det handlar om något mellan 10 och 20 000. Vi är inte riktigt säkra här, men det handlar om något sådan. De pengarna hostar man inte fram på en gång.

2011-01-28 @ 23:53:40
URL: http://cickisdesign.blogspot.com/
Postat av: Viola

Jag fattar ingenting - har följt er kamp för Alis uppehållstillstånd. Det verker ju som utredningen inte inte tagit hänsyn till verklig fakta.

Det sista ordet är inte sagt ännu. Stå på er!

Kram Viola

2011-01-29 @ 00:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0