Dag 07 – Min bästa vän

LÅT MIG PRESENTERA!!!!

ALLA som följer min blogg vet nog redan vem min bästa vän är! 
Såklart är det Sabrina.
Vi gick på samma skola i högstadiet men vi började inte umgås förrän sista terminen i 8an.
Till en början var det i skolan men så en dag började vi hänga även efter skolan.
Sedan dess har det varit VI två mot världen.
Folk omkring oss tyckte nog vi var ett omaka par, vilket vi i och för sig kanske var, men det spelade inte oss någon roll.
Vi har haft de allra bästa av stunder i livet tillsammans och vi har haft de värsta. Vi har hängt i vått och torrt och tillsammans har vi gjort allt mellan himmel och jord.
Visst har vi haft stunder då vår vänskap har prövats, vi har sett varandras bästa men även varandras sämsta sidor men vi har aldrig gett upp på varandra
De flesta minnen jag har av oss tillsammans är dock underbara minnen som jag bär med mig med glädje.
Vi har verkligen gått igenom allt tillsammans och var för sig men ändå tillsammans
Sabrina har så otroligt många fina sidor och alla borde ha en vän som hon i sitt liv. 
Hon är rolig, dramatisk (dramaqueen to the bone), snäll, bra lyssnare ala Dr.Phil och ger minst lika bra råd, givmild, förlåtande, hjälpsam, stark, smart, pålitlig, finns alltid där, underbar på alla sätt o vis framför allt är hon en underbar vän. Vacker med!
Hon är också den som kan skratta åt dig om du reser dig från en bänk och du plötsligt har ett hål i byxan där bak, eller om du gäspar och en insekt flyger in i munnen på dig. Med skratta menar jag verkligen SKRATTA!
Hahahaha många gånger blir man sur just då, men realiteten är ju att det är för jävla roligt!
Vi har gått från att ha varit oskyldiga unga tjejer som bara hängde med varandra och åkte runt i bussarna eller promenerade fram och tillbaka mellan våra hem....ja och såklart hängde vi även hemma hos varandra, till att bli ostyriga unga kvinnor som gjorde precis det som föll oss in (Vi visste ju allt!).
Numera är vi båda mammor och sambos, på något sätt blev vi även det tillsammans känns det som, vi hinner/kan inte ses så ofta som vi kanske hade velat men det är fortfarande de bästa av tider när vi ses.
Sabrina har funnits i den största delen av mitt liv bortsett från min familj så det känns som att hon är en del av mig på ett sätt. 
Det bästa av allt har varit att få se Sabrina gifta sig och att få se en del av henne i och med Olivia, hon förtjänar all lycka i världen och det glädjer mig verkligen att hon hittat rätt!
Jag hoppas vi är vänner livet ut och kan minnas våra unga dagar tillsammans som gamla kärringar!!!

Den bästa av de bästa......jag älskar dig min finaste vän!







Kommentarer
Postat av: Alfva

Hmm... bra fråga...

Vi har ju haft såna problem med tänderna tidigare och senast en hörntand tog sig igenom så fick hon ju öroninflammation och hög feber. Vi tror kanske att det har med samma sak att göra...

Melina har inga tänder på g?



(Tänderna syntes knappt ens när vi märkte att hon var sjuk... )

2010-11-23 @ 15:31:10
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Maria

Kul att du är med och tävlar om en fotobok hos mig, har startat en liknande tävling, var gärna med där också http://mariapettersson.blogg.se/2010/november/tavling-1.html#comment



Kram Maria

2010-11-23 @ 16:12:00
URL: http://mariapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0