Dag 02 – Min första kärlek

Som min första kärlek räknar jag Rickard aka Ricky!
Det fanns killar innan honom, men detta var mitt första försök till ett riktigt förhållande.
Jag var ung, yngre än han, och jag var blyg men framför allt osäker.
Han var snygg, charmig, mysig, retsticka, perfekt kunde man tycka kanske men även han hade sina osäkerheter.
En spänning och nyfikenhet byggdes upp mellan oss en tid innan vi hade vår första kyss efter en promenad vid Malmsjön en sen midsommarnatt tycks jag mig minnas.
Den kyssen gjorde mig yr och knäsvag. Varje gång efter det också. Kyssen och hans parfym.
Det var nog den känslan som gjorde att jag var så kär i honom, men min osäkerhet försvann aldrig vilket det senare visade sig finnas grund för, jag försökte alltid fånga honom men lyckades aldrig riktigt.
Han charmade andra tjejer också och var liksom inte tillgänglig för det jag ville så till slut släppte jag taget och gick vidare.
Kärlekarna i mitt liv som följde därefter har dock gjort det klart för mig att det jag och Ricky hade inte var kärlek, jag var kär i de där känslorna, i den där charmen, leendet och doften men inte i honom för han lät mig aldrig lära känna honom.
Det var inte riktig kärlek, men det var ändå min första. Utöver det så är han den av mina kärlekar som påverkat mitt liv allra minst om jag ska vara helt ärlig.
Förstå mig rätt, han påverkade mig och mitt liv just DÅ men inte i det stora hela.
Som jag sade igår, man lever och man lär! Hela tiden!

Kommentarer
Postat av: Alfva

Huvva, det där lät precis som min första pojkvän.. Usch! ;)



Och tack för tipset om klänningarna, jag ska hålla lite koll där!

Kram

2010-11-18 @ 20:58:38
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0