Vilken bedrift...

Godkväll!
Antar att de flesta av er har haft fredagsmys! Nu får det va nog med det! HAHA!
Jag är ensam hemma med min söta tjej....ni kan ju gissa vart Ali är! Just det, jobbet!

Strax efter klockan 17 var Melina så trött att hon somnade sittandes upp, lade henne i sin säng och då vakna hon ju till, hon brukar ju inte somna av sig själv där inte....men hon var också så trött så hon somnade utan minsta lilla kamp och sov faktiskt fram till 20 snåret.....inte riktigt meningen men jag hade själv somnat haha!

Sedan vi vaknade har vi lekt en massa, sen har hon fått bada vilket hon alltid tycker är lika roligt, efter det fick hon sin välling i vanlig ordning som hon faktiskt åt upp hela (igår ratade hon den totalt på kvällen), och slutligen kröp hon runt en stund på golvet tills jag tyckte att hon skulle sova vid 22.30.....och eftersom hon somnade själv i sängen på eftermiddagen så tänkte jag att jag skulle vara slug o testa att hon skulle somna själv igen.

Lade ner henne i sängen med nappen i munnen och filten över henne, brukar ju annars i vanliga fall svepa in henne i filten och ligga med henne i våran säng tills hon somnar, detta var alltså INTE poppis enligt henne, hon började nämligen VRÅLSKRIKA......men jag körde min version av 5 min metoden haha fast det gick liksom inte 5 minuter mellan gånger utan kanske 2-3 minuter, sen kom jag tillbaka och lade henne ner med nappen och lade över filten medan jag klappade henne på ryggen och sade godnatt, hon blev tyst varje gång jag klappa henne men när jag gick skrek hon igen......jag gjorde detta kanske 4 gånger.
Sista gången så skrek hon som en stucken gris, men sedan plötsligt blev det knäpp tyst, då hörde man henne sucka lite och sedan SNARKA.

WOPTIDOPTIDOOO
förstår ni vilken bedrift eller?
På ganska exakt 9 månader har hon typ aldrig somnat själv sådär. Är väldigt imponerad att det faktiskt funkade och dessutom inte tog så lång tid alls.
Nu måste jag fortsätta så, för nu när hon kryper känns det inte tryggt att ha henne i vår säng.
Problemet kommer vara Ali, för han har inte hjärta att höra henne gråta ens 1 minut, det har egentligen inte jag heller men det känns verkligen dags att hon ska kunna somna själv.

Är hur som helst hur glad som helst för min seger IDAG, sen får vi väl se hur det kommer gå framöver! Men håll tummarna för att det kommer gå framåt iaf!


Hejdååå



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0