Sorg

Tydligen finns det inte längre någon biograf i Södertälje, jag som har vägrat gå ut i snöyran mestadels har missat detta tills jag var på stan sist. (Den stängdes ner redan i mitten av november).
Det är ju ganska sorgligt, nu måste man släpa sig iväg en bra bit för o avnjuta en film på bio med andra ord!

Förr fanns det 2 biografer här i stan, på den tiden när jag började jobba på bion alltså, men Grand stängdes ner för det gick för dåligt, och nu gick tydligen den andra också för dåligt! Väldigt trist tycker jag, det har alltid funnits bio här ju och med detta så tror jag att det är slut för biografens historia i Södertälje! (Täljebostäder sade upp sitt kontrakt med Svenska Bio för att man i Luna huset hellre ville ha en ny affär).
Hade en hel del fina tider way back then!!! =P
Speciellt en sommar när jag och Sabrina levde loppan! HAHA! Men tiderna förändras ju, och det är hårda tider ekonomisk för många företag.
Det ska öppnas en Clas Ohlsson istället, säkert kul för många, men jag klarar mig nog utan!



Eftersom jag är lite efterbliven ville jag nu säga Goodbye Roxy Bio!

Kommentarer
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin & Gravid igen ♥

Svar:

Ja Kevin är helt besatt av den x) haha..



Ja varsågod, ja ja förstår det, tycker om detta snöväder längre :( vill ha vår!

2010-02-23 @ 21:26:41
URL: http://hanneler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0