Matvanor

Melina äter på i duktig takt nu tycker jag!
Vi har till och med provat mat från 8 mån med större bitar i och hon tyckte det var så gott! Hon är också bra på att få nya smaker, det enda hon inte riktigt vill ännu är gröten!

När hon vaknar får hon välling eftersom vi bytt till det helt och hållet nu, efter det är hon inte hungrig förrän efter sin lunch vila, när hon vaknar får hon riktig mat en stor portion med vatten till, sedan blir det ett mellanmål i form av fruktpure eller banan, sedan får hon välling runt 18 tiden och igen vid 21 tiden. Ibland får hon ju fler mellanmål om hon verkar hungrig, då blir det oftast en macka!

Tycker det funkar väldigt bra=) Bytet från ersättning till välling har också gått väldigt bra och hör o häpna hon kräks mkt mindre nu, vet inte om det beror på bytet eller bara allmänt mindre men vi får se!?

Kommentarer
Postat av: 24 år och snart pappa

Det är bara bra med oss :) Hon är på jobbet för tillfälligt

2010-02-09 @ 08:10:21
URL: http://tobiasbloggen.blogg.se/
Postat av: Alfva

Jag ska börja sikta på två lagade mål mat snart, dvs lunch och kvällsmål (innan välling alltså - typ ditt 18 mål).

Fast först måste hon ju börja äta såna mängder att hon står sig också. Nu vill hon ju ha ersättning som "efterrätt" på allt, jag tänkte komma ifrån det om det går.

De säger ju att de kräks mycket mindre när de slipper ersättningen. Jag undrar varför egentligen.....

2010-02-09 @ 09:18:59
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0