Dag 19 – Detta ångrar jag

Det är såklart många saker jag ångrar!
Ångrar alla gånger jag svikit någon, gjort någon ledsen, gjort något dumt, att jag inte pluggat mera, att jag inte kunnat styra mer över min vikt innan, ja listan kan göras låååång tro mig!
MEN om jag bara kunde ångra mig en sak, en sak som skulle göra stor skillnad på mitt liv så är svaret så jävla enkelt......Det stavas AYAD ÄR PAJJAD......
Jag ångrar att jag någonsin lagt mina ögon på honom, jag önskar så att jag aldrig någonsin hade träffat honom. 
Jag offrade så mycket för honom/pga honom, framför allt så svider det att jag kunde bli så vilsen och dum.
Jag älskade någon så mycket, skulle ha gjort vad som helst (och det var precis vad jag gjorde) för att få hans kärlek tillbaka. Ju mer jag kämpade desto mindre ville jag släppa taget. Förlorade mig själv i hela grejen, hela han var som ett stort svart hål, som sög upp allt han kom åt.
Ju mer jag gav desto mer krävde han. Egentligen fick jag aldrig något tillbaka, annat än tomma ord.....ord som jag älskar dig, det är vi, jag lovar att betala tillbaka osv osv. 
Men han älskade mig aldrig, han utnyttjade mig bara och han betalade aldrig tillbaka vare sig mina pengar eller tårar. Värst av allt min självrespekt.
För även om han utnyttjade mig så lät jag mig utnyttjas, jag menar det är alltid en själv som bär ansvaret för sig själv och sitt välmående i grund och botten. 
Det ska man aldrig aldrig aldrig glömma!
Första steget tillbaka mot självrespekten var att lämna skiten bakom mig. 
ALLT det här kring Ayad har varit min dyraste och hårdaste läxa i livet, det kommer aldrig hända igen det är ett som är säkert men hade jag kunnat hade jag raderat allt som har med Ayad att göra.....tänk va skönt?
Press rewind and delete!
Tyvärr finns inte den funktionen i livet! MEN life goes on just the same! =)


Kommentarer
Postat av: hallonmamma

Känner så igen mig i det där. Tyvärr betedd sig Kay´s riktiga pappa så också. Han förstörde hela mitt liv. jag mådde så psyiskt dåligt där ett tag. Men man lär sig verkligen av sina läxor. Och ibland får man offra sig för kärleken. Om inte jag hade blivit heartbroken hade jag aldrig uppskattat Mr P på samma sätt som jag gör nu. Och om han sårar mig eller ljuger så vet jag om det. Tack vare min läxa. Men något ont kommer alltid något gott.

2010-12-05 @ 19:09:02
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0