World news

Ali väckte mig när han kom hem! Så nu har vi tittat på CNN world news.....

Såg denna kvinna, som har fått sin näsa och sina öron borttagna av Tallibaner, vilken tragedi.
Detta är covern till Times magazine, fotografen som tagit bilden sade att man ville göra en så vacker bild som möjligt. Det är ju verkligen sant också, bilden är otroligt vacker och stark, tycker att hon är otroligt vacker fast hon saknar näsan, titta vilken blick....det är ofattbart att sådanna här saker förekommer, förstår inte hur någon människa kan göra så här mot en annan människa! Jag menar hur kan en sån kallsint person sova om kvällarna? Och vakna varje dag? Stå ut med sig själv? Kan den ha vänner?  Det är kusligt att det finns sån ren och skär ondska i vissa människor, det finns liksom inte i min värld att jag skulle kunna göra sånna här saker och så känner nog de allra flesta med mig.....men så finns det också människor som tycker det här är okej, det är ju lika skrämmande bara det!
Samma nyheter rapporterade att Wyclef Jean, som ju har varit engagerad i att återuppbygga Haiti efter katastrofen där (han kommer dessutom därifrån själv), nu vill bli president  där i det fattiga landet. Iallafall enligt rykten.
Vore kul om det är sant, jag tror nämligen han skulle göra ett bra jobb som president där!
Det är nämligen glädjande att veta att det finns folk som bryr sig i denna värld också.





Hur som helst nu ska jag sova några timmar till (hoppas jag iaf) för Melina sover fortfarande.
Skriver senare och berättar om gårdagen!

 


Kommentarer
Postat av: Vi & Du - Gravid och mamma till två flickor

Haha ja men jag håller med.

Men tyvärr är det ju ett nödvändigt ont :)



Kramisar :)

2010-08-04 @ 21:41:08
URL: http://milliez.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0