Diverse gravidrelaterade besök....

Resulterade i att jag idag fått veta flertalet saker!
1. Det ÄR verkligen en pojke i magen som är 16 procent större än han bör va vid det här laget. Jag kommer alltså få gå på ett till TUL den 12e juli varpå det bestäms kring igångsättning.
2. Jag har tydligen graviditetsdiabetes och måste nu, under resten av graviditeten, sticka mig själv och ta egen kontroller varje dag 7 gånger om dagen samtidigt som jag måste verkligen börja äta frukost, lunch och middag på fasta tider.
3. Nästa vecka ska jag tillbaka för att veta vilken mängd insulin jag kommer behöva ta tiden ut tills dess att jag fött och då ska den gärna försvinna.

Det känns sådär alltså, har ju inte haft det de andra 2 gångerna och det är ju inte precis som att jag älskar nålar o grejer + nu kommer jag känna mig ganska låst då jag måste testa före och efter varje måltid och se till att äta på de fasta tider så det känns ju inte som jag kommer göra annat än att äta och testa hela tiden.
Ska dock försöka få in en morgonpromenad och en kvällspromenad då det kanske kunde räcka för att hålla jämn nivå på blodsockret och då kanske jag kan slippa insulin.
 
En sån här tjusig aparat har jag fått alltså! - Alldeles strax är det dax för nästa kontroll:(
 
 

Kommentarer
Postat av: Isabell

Vilken tuff graviditet du verkar ha och med diabetes och allt.. Håll ut.. inte många veckor kvar :-) Många kramar!

2013-06-14 @ 14:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0