Sökmotoroptimering!?

Vet ni vad det är - sökmotoroptimering? 
Vet ni vad det innebär och vad det ska vara bra för - samt hur man uppnår det?! 
Då vet ni mer än vad jag visste kan jag säga er! 
Nu är jag dock lite påläst i ämnet så jag ska förklara lite för er som kanske INTE vet.
 
Låt oss säga att DU har en blogg/hemsida som handlar specifikt om tex fullblodshästar och allt som har med det att göra, då skulle du gynnas av att hamna högt upp på sökmotorerna (google är vanligaste sökmotorn) när någon söker på tex ordet fullblodshäst eller andra relaterade ord för då är ju sannolikheten att någon klickar sig in till dig mycket större än om man måste veta i förväg att just DU finns. 
Det handlar alltså om att vara relevant och synas i rätt sammanhang så att du på så sätt kan få fler besökare till just DIN sida! 

Hur optimerar man sin sida då? Ja, ni kan anställa ett proffs som optimerar er sida för er eller så kan ni själva läsa på och optimera er (detta alternativ kräver dock en massa påläsning och tid så ni vet) - läs mer om sökmotoroptimering här från någon som är låååååångt mer kunnig än vad jag är!
Jag själv har ju ingen direkt specifik inriktning med min blogg så det är kanske lite svårt för mig att optimera mig? Till mig hittar man nog lättast om man söker på Tjockisbullen - varför skulle någon söka på det om de inte redan visste VEM de vill hitta så som sagt så är min sida nog inte ett bra exempel.
De flesta andra bloggare verkar dock ha sina inriktningar klart och tydligt och då är ju denna info riktigt värdefull om man vill bli större på sitt område så att säga! 
Vill ni inte optimera er så kan ni ju läsa ändå BARA FÖR ATT det är intressant läsning, sedan skadar det ju inte att bli ännu lite mer allmänbildad!
Därför är detta mitt tips till er - Lycka till nu darlings:) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0