Från tanke till handling!

Tanken är att få hem Ali så fort som bara möjligt, hem till Melina som undrar vart hennes pappa tagit vägen och hem till mig så vi kan börja vårt "riktiga" liv.
Vi har dock inte världens bästa ekonomi och det kostar både att göra ansökan om anknytning samt resan hem, det blir ju en del, pengar som inte finns, visst kan jag spara och snåla och få ihop några tusen själv men knappast allt som behövs åtminstonde inte i rättans tid.
Fick därför en idé - nämligen att försöka få till några auktioner där vinsten går till insamlingen som finns för att få hem Ali.
Redan nu har jag fått ok från ett par st företag och jag hoppas på flera!
Detta innebär att NI under veckan kan bjuda på mina auktioner, den som vinner får då sätta in den summan till insamlingen på så sätt hjälper ni oss men får ändå något tillbaka.
Kommer lägga upp alla auktioner både här på bloggen och på FB gruppen - ni kommer kunna hitta de i sidospalten när det är dags!
Då har jag också något att koncentrera mig på nu när jag saknar min Ali så mycket samt att det kommer ju hjälpa oss på vägen att bli en hel familj igen!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Förlåt att jag frågar, men varför är din dotters pappa borta och varför kan han inte komma hem? Har inte riktigt hängt med men började läsa din blogg för att du hade någon tävling som jag deltog i tror ja. Hoppas du inte tar illa upp bara.



Kram Sanna

2011-04-10 @ 00:52:07
URL: http://mammasvardag.blogg.se/
Postat av: Sanna

SV: Hade lite tankar om att det kunde vara något liknade. Vad tråkigt att det inte tar hänsyn till lagen om att han har barn här i Sverige osv. men jag hoppas allt ordnar sig och att han kan komma hem till er snart.



Får se om jag hittar någon slant att bidra med sen när pengarna kommer in på kontot nu när du ska ha auktioner och allt också.

Kram Sanna

2011-04-10 @ 00:59:38
URL: http://mammasvardag.blogg.se/
Postat av: Shirouz

Kanonbra idé, både för att du har något att koncentrera dig på och för att det hjälper Ali hem fortare. Ska se om jag har råd att buda, då gör jag det :)

2011-04-10 @ 11:47:31
URL: http://ulvstrumpa.blogspot.com/
Postat av: Ann-Louise

Toppenidé! Vill du att man ska skänka saker du kan lägga ut till försäljning också, eller?

2011-04-10 @ 15:00:32
URL: http://parlmudden.blogspot.com
Postat av: Julclaude

Bra idé ju, men jag tycker att "samla in" borde ha fler betalningsalternativ än att bara betala med kortet, jag lämnar aldrig mitt kortnr på nätet och det säkert fler som inte gör det. Payson och direktbetalning hade vart bra om de hade. :(

2011-04-11 @ 21:38:09
URL: http://vanissajulclaude.devote.se/
Postat av: pernilla

hej!! tråkigt att de gör så när man har barn ihop=(

får man fråga vad det kostar att få hem honom igen och vad ni fått ihop hitills så man kanske kunna hjälpa till lite många tankar till er mvh pernilla

2011-04-12 @ 07:31:26
Postat av: Annika - trebarnsmorsan med fyra ungar

Toppenbra ide! ;)

Jag ska se om jag kan lägga en slant på insamligen när lönen och f-pengen kommit in på kontot...! En liten peng ska jag allt kunna skaka fram ska du se...! Sen kanske jag bjuder på auktionerna också, det får vi se ;) Kramar

2011-04-12 @ 10:17:17
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0