In God´s name

Natten till lördag visades en VÄLDIGT INTRESSANT dokumentär på kanal 5!

In God's name

Amerikansk dokumentär från 2007. Bröderna Naudet har i sin jakt på "meningen med livet" åkt jorden runt och träffat 12 av världens mest inflytelserika religiösa och andliga ledare. Ledarna, bland andra Dalai Lama, Påven, Ärkebiskopen av Cantenbury och Israels överrabbin, bidrar från sina perspektiv med insikter om livets stora gåtor; Vad händer efter döden? Vad är meningen med livet och grundstenarna i deras tro? Filmen försöker finna den gemensamma värdegrund som finns mellan troende världen över.

Missade ni den, så försök se den om ni får chansen någon gång, den var verkligen super bra! 
Kan hända att den kan ändra era åsikter om en del grejer faktiskt. 
Vi (människor) borde fokusera oss mer på vad som gör oss lika varandra samt att sprida frid och glädje, och vi borde inse att det inte är någon Gud som har att göra med all ondska i världen utan det är vi människor själva. 

Jag är själv inte troende, eller ja det beror väl på hur man ser på saken för enligt vad jag fick ut av denna dokumentär så är Gud godhet och jag tror på det goda, dessutom tycker jag att religion är vackert. 
Oavsett vad man tror eller inte tror så finns det något som gör oss alla lika, vi är alla människor av kött och blod, vi alla har känslor, vi är alla någons dotter/son mamma/pappa osv osv förstår inte varför det är så lätt att glömma bort alla dessa likheter i världen idag? Varför är det så lätt att blunda för sånt som inte är rätt?

Nog om det, måste faktiskt sova fastän jag somnade framför tvn en bra stund innan. Men som sagt SE DEN! Ni kommer inte ångra det!

 

Goodnight!


Kommentarer
Postat av: linda

Hehe okej ja du har ju berättat tidigare om ditt lilla monster haha! ;) Njae.. mina kort är verkligen as dåliga, ärligt talat.. eller, fotografen fotade bra så inget ont om honom, men jag är inte direkt en modell om man säger så. så om det var nån annan på fotot så hade det varit bra kort! =) hoppas att du har det bra idag, ta hand om dig tills nästa gång!

2010-08-18 @ 14:55:14
URL: http://lindapyykkonen.blogg.se/
Postat av: Cickic

Kloka ord!

2010-08-18 @ 15:49:11
URL: http://cickisdesign.blogspot.com/
Postat av: moryn

verkar super bra! Vill se.. kan man kanske se på nå play grej eller nåt?

2010-08-19 @ 11:30:38
URL: http://moryn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0