Life is life

Hej svejs på alla er denna fina sommar helg!

Visst är det underbart väder i Sverige nu? Med solsken, blå himmel och grönskande träd=)
Härligt att sommarn är på väg/här! Då är det även snart dags för mig att föda, så kan jag äntligen få möta vår söta bebis, som man har väntat på så länge nu. Ska bli skönt att även få "tillbaka" sin kropp!

Jag tänkte jag skulle skriva lite idag, för imorn måste jag packa och på måndag morgon åker jag iväg till min käraste mamma och syskon=) Ska bli super duper skönt o se dom igen....Vi ska till Tyskland, fira Sines konfirmation, Åka till Bilka, Kolla bebisgrejer, Spela kort, Grilla och skratta, bara mysa och njuta av att det är sista gången jag kommer vara där ensam med dom=)  Nästa gång ska ju antagligen Ali med, men iaf så ska bebben med! Det blir nog till Jul, för förra julen var riktigt trist, det är barnsligt kanske, men det måste vara mammas jul för att kännas som riktigt jul!

Vecka 29, 70,4% av graviditeten, 7e månaden, 83 dagar kvar! Fastän tiden har gått relativt fort för det känns som att det var bara för ngn månad sen jag fick veta att jag var gravid men det var ju i november så det var länge sen nu!  Barnet mår bra och växer som det ska, och jag mår super bra för tillfället förutom att det börjar kännas tungt inne i magen (men det är ju normalt) efter sjukgymnasten så är det inte så mycket problem med ryggen heller, bara vid överansträngning men det har jag ju slutat med! Blodvärden, blodtryck m.m är normala vad man kan förvänta sig.

Det bästa av allt måste jag säga faktiskt är att det har gjort stooooooooooor skillnad på mig att jag har slutat röka, astman är knappt märkbar, och har mindre huvudverk, det är jag så glad för! Har inga som helst planer på att börja, så det hoppas jag håller i sig även efter födseln!

Snart har jag min egen lilla familj, vad härligt=) Blir lite nostalgisk av att veta att inget kommer bli sig likt, kommer aldrig vara lika fri att göra som jag själv vill, eller lika spontan, eller lika "bekymmerslös", festande kommer tillhöra högtider och inte som förut när man hade lust, men allt detta går ändå inte upp emot att ha sin egen lilla trygga familj och jag vet att med tiden kommer jag och Ali och våran lilla plutt bygga upp ett väldigt bra liv för oss alla, det är ju prioritet nummer ett i alla lägen!
Och jag älskar verkligen min Ali, inget kan jämföras med det vi har, visst är det tjafs ibland men det är normalt, samt att resten av tiden är vi överlyckliga och nykära än. Han älskar mig så otroligt mycket, även när jag är jobbig, eller när jag ser katastrofal ut=) Är trygg med honom, särskilt i hans armar och jag längtar alltid tills han kommer hem från jobbet och lägger sig brevid med och håller om mig! Han är bäst så som han är! Ångrar inte alls att vi träffades och att jag gav honom en ärlig chans trotts att jag inte hade världens lust att behöva anstränga mig med att prata engelska och alla missförstånd som hörde till i början i och med detta. Tänk vad jag hade missat om jag inte hade gett honom en chans, hade missat den rätta för mig!  Kommer sakna honom enormt mycket denna vecka som kommer! Men tänk vad skönt det blir att slänga sig i hans armar sedan nästa söndag=)

Hur som helst ska avsluta här, hoppas ni alla har en fin vecka så hörs vi när vi hörs=)

Kommentarer
Postat av: Anonym

hmm... fira inte vi den tillsammans???? trevligt att veta att alla mina ansträngningar inte var värda ett skit. tönt skit ner dig ...

2009-06-11 @ 10:38:22
Postat av: Moryn

Men gud vad e de där för kommentar?

2010-03-15 @ 09:47:23
URL: http://moryn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0