Tul + spec mvc

Igår tog jag med mig Melina till Huddinge sjukhus för tul och besök på spec mvc.
Jag vaknade tidigt som attan för o hinna med att äta o ordna med mina diabetesgrejer samt göra i ordning Melina.
Vi åkte hemifrån vid 08.


Väl framme så visade tul att lillen i magen ligger 44 procent över beräknad vikt (ca 3400 gram redan) men han mår bra.

Spec mvc lyssnade på lillen, tog blodtryck och kollade upp mig inför igångsättning.
Läkaren bestämde igångsättning den 26/7 alltså på året exakt samma dag som jag blev igångsatt med Nelson....
Blodsockervärdena låg fortfarande lite höga så hon höjde även båda insulin igen.
Blev sedan beodrad vila av lite olika anledningar då de inte önskar att förlossningen ska spontanstarta innan dess.
Vi var väl hemma runt 14 tiden sedan....det tar lite tid på spec mvc vilket är nackdelen med att gå där.
Jag fick iaf telefontid nästa vecka för uppföljning av blodsockervärdena så jag inte skulle behöva komma in igen innan det är dags.

Ali fixade lunch som vi åt tillsammans innan han drog med sig barnen ner till sjön så jag fick sova.....
Var ju helt slut och foglossning hade kickat in ordentligt från tul där jag låg länge.
Sov bort eftermiddagen, var vaken en snabbis när Ali kom hem sedan sov vi allihopa. Melina somnade för natten och vi andra var vakna med Nelson från 23-03.....jag är vaken ännu tyvärr....blir ju himla konstiga tider men men!












Kommentarer
Postat av: Love - Oliwers och tvillingarnas mamma

Hej,

Va bra. Jag hittade flinken på datorn, FK hemsida!
Så nu fick jag ytterligare 210 dagar av Daniel :) WOHO!
Så det löste sig
Kram

2013-07-14 @ 15:06:01
URL: http://treblirfem.vimedbarn.se
Postat av: Tina

Så härliga sommar bilder!

2013-07-15 @ 11:22:47
Postat av: Lina

Jäklars vilken jätte! Hoppas din bebis har tur och "bara" blir onormalt stor, är du medveten om vad riskerar hända pga din diabetes? För det första lär bebisen hamna på neo för han behöver glukosdropp då din diabetes gör att hans lilla bukspottkörtel överproducerar insulin! Sen att han e såpass stor redan ökar markant risken för hjärtproblem! Hoppas verkligen som sagt att din lille föds frisk!
Hur fan är man funtad som TVÅ GÅNGER "råkar" bli på smällen sådär fet?? Fine, en gång kan jag nästan förstå men IGEN så tätt dessutom?! Är du dum i hela huvudet? Varför använder ni inte preventivmedel?? Är det emot din killes religion eller vad? Seriöst! Dina barn förtjänar de bästa möjliga start-förutsättningarna men istället har du gett dem det motsatta. Är inte ett dugg förvånad att du åkte på diabetes och att du inte klarar av att hålla värdena normala, du klarar ju inte ens av att skydda dig emot att bli gravid! Gör den jävla gastric bypassen så fort du slutat amma, du har ingen ursäkt att låta bli då! Dina ungar förtjänar en mamma som inte dör i förtid av fetmarelaterade sjukdomar eller hur?? Jag har gjort den open, gått ner 80kg och vet att jag därmed gjort vad jag kan för att förbättra oddsen för att mitt barn har sin mamma länge! Använd hjärnan i fortsättningen o sluta tänka med skrevet! Kapa ledarna om du inte på annat sätt klarar av att inte bli på smällen för fasiken mänska!!

2013-07-16 @ 21:47:39
URL: http://haringen.se
Postat av: Elsa

Men herregud vilken tragisk människa! Tror inte Madde har några som helst problem utan att det är nog du som inte har något liv och behöver sitta och skriva ett långt inlägg om någon annans liv som du inte har ett skit med att göra! Fega, löjliga människa!

2013-07-18 @ 02:35:19
Postat av: Martina

Åh sötaste små älsklingar! Längtar tills jag får se den lille som kommer snart :) Du ska va så stolt över dina vackra barn vännen! Kram

Svar: Tack o detsamma <3 önskar att allt löser sig snarast möjligt med boende!
Madeli

2013-07-21 @ 21:35:37
URL: http://purehappiness.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0