Förlossningsberättelse del 1!

Inget är som väntans tider!
Fredagen den 26/7 började dagen med ett samtal till förlossningen, precis som den gjort samma dag året innan.
Jag skulle nämligen bli igångsatt. Fick besked att komma in vid 12-13 tiden, ringde sedan upp min pappa så de kunde förbereda att hämta barnen.
 
Sedan var det bara väcka barnen, ge frukost, klä på, packa det sista osv osv.
Ali städade lite under tiden.
När pappa kom körde han mig till den lokala Ica så jag kunde köpa lite fler blöjor och lite mat till Nelson.
Sedan åkte pappa och Cicki iväg med barnen och all deras packning.
 
Jag och Ali begav oss till Tumba centrum med taxi, där hämtade jag ut ett paket och sedan var vi in på Ica där jag köpte på mig en massa frukt, dricka och hygeinartiklar.
Sedan tog vi taxi till förlossningen, där vi anlände lite senare än tänkt men det gick bra ändå och vi fick direkt komma till förlossningsrummet (för övrigt samma rum som jag fått ligga i när vattnet hade gått med Melina men då var det inte ett förlossningsrum).
Jag tog mig en dusch och bytte om till deras sjukhusrock varpå jag blev undersökt + ctg, bebis mådde bra men min livmodertapp var inte utplånad eller mogen så de skulle sätta igång mig med hjälp av en hormonlösning som skulle intas oralt.
 
Först skulle de dock fixa med en infart till mig.
Två gånger försökte de på vänster hand, FAN vad ont det gjorde och ändå lyckades de inte, så när de bytte till höger hand så var jag inte sen att guida de om vart de skulle sticka och mycket riktigt så funkade det ÄNTLIGEN.
Efter detta fick jag min första dos av hormonlösningen varpå vi blev lämnade under cirka 3 h.
 
 Infarten äntligen på plats!
 
Jag gjorde min första uppdatering på FB och Ali satte på lite musik.
Ingenting hände faktiskt så vi satt mest och småpratade under dessa 3 h innan de kom och satte ctg kurva på mig igen (detta krävdes samarbete mellan mig och Ali då vi fick hålla dosan på plats intryckt för att inte tappa kontakten med bebisen under 20 min). 
Sedan undersökning, ingenting hade hänt så därför fick jag ännu en dos oral hormonlösning - sedan 3 h väntan igen.
Ali traskade iväg o fixade kvällsmat (jättestark thaimat MUMS) som vi åt i lugn o ro.
Uppdaterade oss om hur barnen hade det, allting gick jättebra vilket kändes skönt att veta eftersom vi inte visste hur Nelson skulle reagera på att vara ifrån oss för första gången.
Kände fortfarande ingenting.
 
 Barnen hade spenderat eftermiddagen på Torekällberget!
 
Ali roade sig lite på en av sina rökpauser! 
 
Efter 3 timmar var det samma visa med ctg och undersökning med samma resultat.
Då fick jag en till dos av hormonlösningen som jag först då uppfattade var cytotec som jag fått höra att man absolut skulle neka till för det är en magsårsmedicin som även används vid aborter och det skulle vara farligt i samband med förlossning osv.....
De förklarade att det är så små doser och att de har stenkoll så till slut kände jag mig lugnad.
Fick besked att om inget hände efter denna dos så skulle vi avbryta så att vi istället skulle sova och börja på nytt nästa morgon.
Efter 3 timmar, fortfarande utan resultat så blev vi därför lämnade över natten.
Jag tog tillfället i akt och sov medan Ali satt vid datorn fram till morgonkvisten!
 
Fortsättning följer.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0