Det är inte utan sorg i hjärtat....

Som jag idag återförenades med min mamma, båda mina mostrar, min morbror och en kusin till mig......Det var nämligen inte under några trevliga omständigheter! 
Min morbror bor ju här men de andra kom upp hastigt från DK imorse för att hinna säga adjö till sin pappa, min morfar.
Vi var också på väg dit efter Nelsons bvc idag, precis när vi är utanför så ringer jag mamma för att veta vart vi ska gå och precis då gick han bort:(
Han har varit väldigt sjuk i cancer under en tid så vi har alla mer eller mindre varit förberedda på att det skulle ske och idag hände det alltså - han var omringad av ALLA sina barn och det glädjer mig verkligen.
Jag har inte haft någon tät kontakt med morfar under mitt vuxna liv, vet inte varför riktigt som det blivit så, dock var han en stor del av mitt liv under min uppväxt. Älskade min morfar, han skojjade alltid och sade att han och jag skulle gifta oss när jag blev lika gammal som han. 
En gång när jag gick i skolan, i kanske 4e klass, gjorde jag en lerfigur som skulle föreställa morfar, hade format den som hans huvud med ögon, näsa, mun o allt och så hår i form av halvmåne - inget konstverk direkt men jag hade gjort den av kärlek och gav den till morfar och han har haft kvar den - FRAMME ska jag tillägga - under alla år. 
Det var alltså med sorg för både min egen del och för min mamma, mostrar och morbrors del, det känns att se sin mamma så ledsen.
När jag kom så kramades vi alla och pratade en stund medans morfar blev iordninggjord, sedan var vi alla in och sade ett sista adjö, trodde det skulle kännas lite läskigt men det var fridfullt faktiskt att se honom samtidigt som det gjorde ont att se hur sjukdomen verkligen tärt på honom, så otroligt mager han var.....borta var den stora ölmagen, kinderna alldeles ihåliga:( Men han var så fin ändå, lilla morfar.....och äntligen slapp han lida mer <3

Klicka för att stänga bilden
 
Vila så gott nu lilla morfar!!!
Du kommer alltid vara ihågkommen i våra minnen och hjärtan!
Tills vi ses igen!

Kommentarer
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

Beklagar verkligen! Massa styrkekramar, alltid jobbigt när nån i ens närhet "går vidare" även om man är beredd på det

2012-09-05 @ 07:48:48
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Alfva

Usch, beklagar sorgen. Även om det är väntat så gör det förjäkla ont i hjärtat!
Kram

2012-09-05 @ 17:24:04
URL: http://alfva.se
Postat av: Julclaude - Nudity is not a crime!

Må han vila ifred :(

2012-09-06 @ 02:23:39
URL: http://vanissajulclaude.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0