Begravning + annat!

Igår var vi iväg till morfars begravning - eller han ska kremeras men det var gudstjänst igår då alla som kände honom fick komma och ta ett sista farväl.
Det var jättefint med en enkel vit kista och ett jättefint blomsterarragemang i form av ett hjärta med röda rosor + 4 vita rosor som stod för att de är 4 syskon.
Det var tuffare än jag trodde att ta ett sista farväl, tänkte mycket på om morfar hunnit med allt han hade velat o sådär, speciellt när det spelades Kim Larsens Om lidt, tror han hade velat träffa Nelson och det gör mig ont att han inte hann med det.
Det var också hårt att se så många man bryr sig om så ledsna, mamma, mina mostrar och min morbror för oavsett hur mkt eller lite kontakt man har så är det familj som betyder och har betytt mkt för mig så jag blir också ledsen när de är ledsna. 
Efteråt var det minnesstund där det bjöds på smörgåstårta samt bakverk och kaffe innan vi alla skiljdes åt. 
Mamma och mina mostrar åkte hem till DK idag så sade hejdå till de också!

Idag så for Ali iväg ut på äventyr och han tog med sig Nelson så jag fick lite egentid med Melina, även om hon mest var ute och lekte med grannen.
Jag passade då på att diska undan lite disk o småplocka lite granna innan Melina kom in för att mysa (dvs sova middag). 
Nu väntar jag hem mina grabbar för även om det är skönt att koppla av lite utan att hela tiden lyssna om Nelson är vaken, underhålla honom när han är vaken (för han vill bara vara i famnen hela tiden) osv osv så saknar man ju honom när han inte är här:) SKA PUSSA HONOM EN MASSA SEDAN! 

P fick sin dom nu - skyldig!!!! Dagsböter som påföljd, känns bra att det INTE lönar sig att ljuga bara för att man inte vill stå till svars för vad man faktiskt har gjort.

Imorgon ska jag presentera vinnare i namnnappentävlingen + att Nelson blir 7 veckor då så jag passar på att försöka få upp förlossningsberättelsen då för att fira detta;) 
SES DÅ med andra ord!
 

Nelson igår på minnsstunden!
 

Kommentarer
Postat av: 2barnsmamma till mina mulatter

omg va söööööööt han eee

2012-09-13 @ 20:10:11
URL: http://891213.blogspot.se
Postat av: Alfva - nu även med Barnprylsbloggen

Låter bra det där med domen, tråkigt med begravningen och den där Nelson - hur söt är han inte?!

2012-09-13 @ 20:32:35
URL: http://blogg.loppi.se/barnprylsbloggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0