Akuten tur och retur!

Som sagt - igår var ingen bra dag alls!
Framåt kvällen så blev jag helt täppt i både näsa och luftvägar och kunde alltså inte andas bra, min bricanyl som jag tog MKT mer än vanligt hjälpte typ 5 min i taget och till slut stod jag inte ut så vi tog taxin in till akuten strax innan midnatt.
Jag fick hjälp ganska direkt, fick ta flytande kortison motsvarande 6 tabletter samt andas in bricanyl liknande grej i en mask 2 gånger.
Infektionsvärdet eller vad man ska säga var på runt 70 procent så de skrev ut kåvepenin till mig samt pulmikort för andningen.
Innan jag till slut fick lämnade kollade de upp så att lilleman hade det bra i magen och det hade han<3
Väl hemma har jag väl lyckats sova några timmar på morgonen, dock inte särskilt sammanhängande.
Sedan skulle vi hämta ut all medicin men då fanns inte bricanyl NÅGONSTANS typ pga stopp från leverantören - kul när det är den man behöver nästan mest MEN som tur är så hade min kära pappa en extra hemma som han snällt var och lämnade här - TUSEN TACK!!!!
Har sovit en stund nu på eftermiddagen och det satt väldigt fint eftersom jag all övrig tid har hostat upp en massa tjockt gult slem, det är lika bra att få ut skiten för det är ju det som sitter och blockerar:/ Allt hostande har dock resulterat i huvudvärk men men cest la vie!
Väldigt ointressanta blogginlägg men det är så läger är just nu dock hoppas jag på att snabbt vara bättre nu med all medicin o så!


Kommentarer
Postat av: Emilia - En ung mammas vardag.

nu är vinnaren i tävlingen om en kilkudde avslutad, kika in & kolla om du var vinnaren!

2012-05-06 @ 22:00:11
URL: http://eemijji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0