Vecka 34!

Kroppen: Under slutet av graviditeten är det vanligt att värkarna ändrar sig en aning, ibland kan det kännas som om lungorna trycks uppåt och man får svårt att andas för en stund. Det kan vara svårt att skilja förvärkarna från riktiga värkar. De kan komma tätt och upplevas som intensiva, ett sätt att särskilja dem är att ta ett varmt bad, det får förvärkar att avta medan riktiga värkar fortsätter.
Många börjar fundera allt mer på förlossningen. Det är vanligt att man är orolig för att något ska hända. Du kan vara orolig för att du har mått ”för bra” och tänka att ”det får inte vara så här lätt”. Eller så tänker du motsatsen, ”allt har varit så jobbigt, det kanske inte är meningen att jag ska få vara glad”. Det är vanligt och helt normalt. Även som partner kan man ha många funderingar. Det är svårt att förbereda sig på att vara ett bra stöd när man inte vet vad som väntar. En del blivande pappor eller partners kan uppleva tanken på förlossningen som skrämmande.

Barnet: Barnet är väl medveten om förvärkarna, men det tycks inte vara obehagligt på något sätt. Huden har antagit en mer rosa ton genom inlagring av underhudsfett, vid denna tidpunkt kan barnet utan vidare överleva utanför livmodern. Nu reagerar barnet olika på mammas, pappas/partners samt främmande personers röster.

Jag: Åh mina vänner nu säger jag bara en sak till er: JAG ÄR LESS! 
Trött på att varje natt INTE kunna sova pga värmen vilket gör att jag sover långt in på dagen när jag kan, ändå är jag konstant trött.
Trött på att ha halsbränna varje dag! 
Trött på att vara den mest osmidiga människan i Sverige samtidigt som jag får så JÄKLA ont i bäckenet varje gång jag rör mig - det gör ont att stå, gå, sitta och ligga så det är ju bara välja.....
Trött på att springa och kissa 30 gånger om dagen.
Trött på att va "tjock" i halsen, det släpper bara inte:(
Trött på ja i princip ALLT haha, allt med graviditeten iaf - utom bebisen såklart:) 
Längtar som en tok nu att möta vår lilla herre, att se Melina med honom också....tänker mycket på hur det ska bli och jag är så förväntansfull! 

Jag är som ni nu läst så trött på allt så jag har liksom ingen lust med något därför har bloggen blivit lidande, ska försöka bättra mig men ni får ha lite överseende med mig också! 
Imorgon ska jag på TUL igen så då lär jag iaf uppdatera;) 

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Lycka till idag! Kramar

2012-07-09 @ 08:35:41
Postat av: Hannele

Här gåre fort med graviditeten :)

Usch..halsbränna&co är inte kul..gööh..inte jag längtar efter eller saknar från mina graviditeter..

2012-07-13 @ 06:58:19
URL: http://hannele.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0