Mammas Melina <3

Min tjej är hostig och hängig idag - hennes banky + nappen har hängt med sedan hon vaknade imorse!
Så det blev ingen fest hos Maria igår eller Eskilstuna idag:(
Vi tar igen det i veckan istället om hon mår bra då vill säga!!!!
Lite tråkigt har jag här hemma när det bara är barntv o böcker som gäller men man får ju stå ut:) 

Vill annars berätta lite om just Melina!!!
Hon är en sån fin och underbar liten tjej och jag har sån tur som får vara just hennes mamma! 
Hon har förgyllat mitt liv sedan hon kom till världen och jag kan absolut inte tänka mig ett liv utan denna lilla tjej med så stor personlighet! 
Hon har världens största vilja och temperament, har HON fått för sig att något ska vara si eller så ja då SKA det va så, har hon fått för sig något hon vill göra ja då SKA HoN GÖRA det hon släpper liksom inte sin tanke. Går det inte som hon vill eller tänkt sig blir hon skitsur. Det är tufft att handskas med till tider men det är faktiskt också roligt att se henne ha så stark vilja:) Envis som få!!!
Hon är smart, så väldigt smart, hon spanar in allt man gör och gör likadant, hon lyssnar på allt man säger och säger likadant, jag tänker inte säga vad hon kan säga eller inte säga för jag har tappat räkningen helt.
Hon pratar flerordsmeningar och jag förstår oftast allt hon säger även om det finns gånger när jag inte alls förstår:)
T.ex det här med att gå på pottan är ju också något som hon till stor del lärt sig själv och nu gör hon det hela tiden! 
Sedan är hon väldigt påhittig, om det så gäller bus eller att hitta lösningar till problem (så som att få upp paket, burkar lr annat som kan va svårt att öppna).
Känslig och omtänksam är hon också, ser hon att någon har ett sår, rivmärke, blåmärke eller blöder så är hon där direkt pekar o säger ajjjjj ont o inte sällan så får man också en puss! 
Är man ledsen så kommer hon o kramar.
Nyser man säger hon prosit.
Hostar hon håller hon för munnen:)
Hon är REDAN intresserad av vad hon ska ha på sig, hon säger om något är fint och är det inte fint så säger hon inget, hon ÄLSKAR skor, inte bara sina egna utan ALLA skor.
Skulle kunna fortsätta prata och berätta om Melina i evigheter men det räcker att säga att HON ÄR UNDERBAR och bäst av allt är hennes bus och skratt, älskar att höra/se henne skratta för hon skrattar så hon bubblar och hon har alltid glimten i ögat min roliga tjej! 
Ingen som träffar henne kan undgå att bli kär i henne - det går bara inte:)
ÄLSKAR DIG MELINA <3


Efter dagis i fredags!


Haha kolla in blicken!


Och där stack hon!


Fan mamma hann ifatt mig :/


Säger hejdå till dagis en sista gång!


Promenerar hem!


Oooooh


Arga leken!


Äter mat!


Så gott!


Min fina tjej <3

Kommentarer
Postat av: madde

næ hon er mommos fina tøs elsker henne så meget og savner henne kram mommo

2011-09-04 @ 13:20:54
URL: http://tjockisbullen.blogg.se/
Postat av: Nathalié - Extrem barnlängtan.. Snart blir jag lycklig!

Vad fin hon är och hoppas hon kryar på sig! Många som är sjuka nu :/. Fint skrivet om Melina, hon är nog underbar på alla sätt och vis och stor personlighet verkaar hon ha :).



Kramar

2011-09-04 @ 13:44:08
URL: http://yarp.blogg.se/
Postat av: Cissi

Så typiskt att förkylningarna börjar i samband med dagisstarten.. ;) Hoppas hon kryar på sig snart!

2011-09-04 @ 16:55:11
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Nathalié - Extrem barnlängtan.. Snart blir jag lycklig

Ja ibland glömmer man bort & tävla ju! Men har ju några tävlingar igång, så gå in och tävla om du vill :). Kramar

2011-09-05 @ 00:45:20
URL: http://yarp.blogg.se/
Postat av: Sara, mamma till pseudotvillingar & pyret i magen

Tack :) & grattis själv.

2011-09-05 @ 07:35:02
URL: http://neccin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0