Min älskade sjukling!

Är ganska nyss hemkommen från barnakuten med Melina!
Mitt lilla hjärta<3
Ser mycket hellre att du trotsar och har dig än att se dig som du var idag - usch! 

Det började igår egentligen, hon blev så väldigt hostig o snorig + gick o lade sig självmant klockan 18.00 o tro mig det händer ALDRIG.
Höll henne hemma från dagis idag och det var samma status imorse och under dagen - hon gick själv o lade sig för o sova middag vid 11.00 det händer heller aldrig men hon hade inte feber lr så.
Vi gick sedan ut och skickade pengar till Ali o då var hon jättekinkig och ledsen, hon till o med somnade i vagnen, när vi kom hem sedan upptäckte jag att hon var alldeles varm så jag kollade hennes temp - 39.6 så hon fick febernedsättande.
Hon klagade på ont i magen men jag tänkte det var för att hon vägrat äta något sedan morgonvällingen o lite juice, hon somnade iaf en halvtimme eller så och när hon vaknade klagade hon en hel del så jag kollade tempen igen - 40 denna gång.
Då tappade jag upp ett svalt bad åt henne men under tiden började hon kräkas en massa, hon satt en stund i badet men hon mådde jättedåligt o började skaka o gråta så jag tog upp henne igen.
Nu var hon även helt slö o ville knappt hålla ögonen öppna o hon va helt slapp som en trasdocka så jag ringde vårdguiden som rådde mig att åka in med henne till barnakuten på Huddinge så det gjorde jag alltså!

Vi kom in ganska snabbt faktiskt - knappt 2 minuter väntade vi.
Läkaren kollade henne lite snabbt och sedan skickades vi för att ta prover, blod, hals och pissprov men det räckte att de såg halsprovet - hon hade streptokocker i halsen (halsfluss) och det var orsaken till allt.
Nu har hon fått penicilin som hon ska ta i 10 dagar framöver och lite mer febernedsättande.

Hon fick första dosen av medicinen och en halv flaska välling när vi kom hem!
Nu ligger hon helt utslagen o sover min stackars tjej.
Usch nej så vill jag inte gärna se henne då får hon mycket hellre trotsa o va jävlig:)

ÄLSKAR DIG SÅ DET GÖR ONT MELINA - glöm aldrig det! <3





Kommentarer
Postat av: Alfva

Men lilla skruttan! Fy så läskigt! Och stackars dig, kan tänka mig oron! :(

Fast jag trodde Ali skulle komma hem igår eller?

Hoppas hon mår bättre idag och att du inte hann bli smittad!

Kram

2011-10-26 @ 07:18:43
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0