2 årstrots/utbrott!

Gick och hämtade Melina från dagis!
Vi gick till centrum och postade ett paket och sedan stanna vi i parken en stund eftersom Melina ville gunga!
När vi sedan kom hem så blev Melina arg på mig och som vanligt ville hon då riva mig, det tillåter inte jag dock funkar det inte att säga sluta, eller flytta henne bort för hon kommer tillbaka ännu mer arg.
Hon fick världens utbrott och skrek samtidigt som hon grinade jättehögt för att jag flyttade bort henne om och om igen, hon slutade aldrig och till slut tog jag upp henne för att försöka prata med henne och lugna ner henne men då skrek hon ännu mera så till slut gick jag till köket och tog lite kallt vatten på min hand och torkade hennes ansikte med.......då först slutade hon. 
Sedan sade hon förlåt också - men SHIT vad jobbiga utbrott hon får alltså!
Vad ska man göra? Vad gör ni?
Själv hoppas jag att det ska lugna ner sig när Ali är tillbaka eller att han kan säga ifrån och att hon lyssnar på honom då!


Kommentarer
Postat av: Alfva - i preggoland!

Åh, jag är så glad att vi har kommit förbi det där stadiet (för den här gången). Har tyvärr inga vettiga råd att ge, du verkar ju hålla dig lugn och det är huvudsaken. Mitt bästa tips är att ignorera och försöka göra något annat istället. Men jag lider med dig, när det var som värst här för någon månad sen (och då var det ILLA) höll jag på att gå i bitar.. :( Hoppas det går över fort.



Och just, hos oss var det frustration som gjorde att hon betedde sig så, men det fattade vi ju först i efterhand...



Kram

2011-10-11 @ 18:50:14
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Nathalié - Extrem barnlängtan & snart händer det <3

SV: Tack raring :) jag hoppas det med..



De där utbrotten verkar inte roliga, men de är nog över snart. Kan förstå att det är jobbigt & påfrestande! Kramar <3

2011-10-11 @ 19:48:44
URL: http://yarp.blogg.se/
Postat av: moryn

med eller utan Ali så måste hon ju lyssna på dig också! Vi brukar säga åt Alina på skarpen funkar det inte så ger vialltid henne konsekvenser alltså att vi inte kommer läsa bok innan hon ska sova, eller att hon inte får gå ut och gunga eller liknande. Men först får hon såklart envarning. Det brukar funka. Ett annat alternativ är att vi också låter henne sitta still på samma ställe några minuter. Efter det måste hon be om ursäkt. ELLER så brukar vi också säga åt henne att gå in på sitt rum och lugna ner sig och sedan komma ut och säga förlåt.

Glömde jag säga att vi e ganska "stränga" ;-).

2011-10-11 @ 20:52:18
URL: http://moryn.blogg.se/
Postat av: cammie

oh vad roligt det är med trots.. NOT. Känner igen det där..

2011-10-11 @ 21:31:09
URL: http://tuschaa.blogg.se/
Postat av: Julclaude

jag kommer köra time out med Nathalie..

2011-10-12 @ 20:26:46
URL: http://vanissajulclaude.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0