Ingen rubrik!

Folk får gärna tycka att jag är överdriven för att jag är ledsen att Ali ska behöva lämna oss, vem vet hur länge, innan han får komma tillbaka! (orka däremot att skriva anonyma kommentarer om saken).
Det finns värre saker jag vet, men detta är vad som händer oss just nu och det är TILLÅTET att känna att det är hemskt och jobbigt, det är okej att vara ledsen!
Mest ledsen är jag över att Ali ska behöva säga hejdå till Melina, för jag vet hur jag skulle känna mig om jag inte fick se henne, o mest ledsen att jag inte kommer ha den person brevid mig som brukar hålla om mig eller trösta mig när jag är ledsen eller orolig.
Ni får gärna tycka vad ni vill men ni behöver inte försöka förminska/förlöjliga våra problem, eller det faktum att vi är ledsna över detta. Ni skulle inte heller tycka det var kul om någon förminskade era problem - vad det nu än må vara, stora som små. 
Detta riktar jag till de anonyma kommentarer som inkommit på senaste tiden, varav en som jag faktiskt tog bort.
Tyck och känn gärna vad ni vill om saken, ni utgår ju från er själva och jag tvingar er inte att tycka eller känna som vi - i normala fall hade jag heller inte tagit åt mig så mycket av detta men ibland stämmer ordspråket: Tala är silver, tiga är guld.
Vi är ju just nu mitt i hela processen, det är lättare att ha en lättsammare inställning till det hela när det är över eller ja när han väl har åkt och man måste vara stark och fortsätta vardagen men kanske inte exakt just nu!
Det tål att tänkas på!


Kommentarer
Postat av: Malin W

Men vadå det är väl klart att du får vara ledsen!! Det ÄR hemskt och kan inte förstå om någon tycker annat! Ni måste skiljas åt och vet inte ens hur länge det är JÄTTE hemskt! Kram till dig och bry dig inte om de som skriver annat! De tycker bara om att sparka på de som redan ligger! Finns inget värre!

2011-01-27 @ 14:40:26
Postat av: Sussi - 22 år, mamma & student!

Skojar du?? Är det folk som faktiskt kommenterat att det inte är "så farligt"?? Det är väl bland det värsta som kan hända när man har familj, att den splittras!! Arg jag blir!!

2011-01-27 @ 15:06:18
URL: http://sussey.blogg.se/
Postat av: Jana

Galenpannor! Är inte klokt vilka okänsliga människor det finns, men de tycker oftast inte att problemen är så små när de själva råkar ut för nåt... Jag är jätteglad att slippa gå igenom det ni går igenom nu. Stor kram!

2011-01-27 @ 19:06:39
Postat av: Alfva

Jag vet inte ens vad jag ska säga, det är väl klart att det är tungt. Oavsett bakgrund till varför han måste åka iväg är det ju en katastrof för alla inblandade parter, för dig, Melina och inte minst Ali som främst är drabbad.

För oavsett hur länge han är borta (och jag hoppas på Max en månad) befinner du dig ändå i välfärdslandet på hemmaplan med tillgång till stöd. Och visst kunde det varit värre, de kunde sagt att han aldrig får komma tillbaka men det här måste ändå vara det tyngsta ni fått på er tallrik.



Jag har inte kunnat kommentera på din sida på ett tag, det har bara hängt sig... Tänker iaf på er allihop och hoppas in i det sista att det ska lösa sig!!

Stor kram!!

2011-01-28 @ 07:38:26
URL: http://Alfvan.wordpress.com
Postat av: jenny söderberg

Hej vännen skriver bara för att jag hört va som hänt er och jag vill bara ge lite goda råd!!!

1. Skit i vad andra tycker,och kommenterar.

2.Våga be om hjälp när det är tungt nu när du är ensam.

3. se positivt på saker och ting fast de ser mörkt ut!!!!

Ja vet att du är världens starkaste tjej och du klarar ALLT!!!! håller tummen för er!!!!

Kram

2011-02-21 @ 13:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0