Migrationsverket 2.0

Idag fick jag beskedet att anledningen till att det dröjer med beslut är för att de ifrågasätter hurvida Alis pass är äkta eller inte! 
Det gjorde de även innan han åkte men med samma pass har han åkt från Sverige - Ghana från Ghana - Nigeria Lagos och från Lagos - Abuja och från Abuja - Ghana helt utan problem, borde det inte säga ngt? 
Jag tappade modet lite ärligt talat för det känns som att de skulle kunna säga att passet är falskt även om det är äkta och vad händer då? Ja, då får han väl inte uppehållstillstånd! Jag vet inte vad jag gör då:( 
Jag vill vara med mannen jag älskar och jag vill att Melina ska få vara med sin pappa som hon älskar högst av alla.....är så grymt jävla trött på att det ska va så här nu! 

:(

Kommentarer
Postat av: Isabell

Är så ledsen för din skull "/ finner inga ord, allt måste bara kännas skit för dig! Ge inte upp hoppet är väl vad jag kan säga <3

2011-08-05 @ 13:49:07
Postat av: Julclaude

Shiit vad jobbigt! De hittar nog bara på, ger inte upp! Förstår inte varför dom gör så :(

2011-08-05 @ 15:14:38
URL: http://vanissajulclaude.devote.se/
Postat av: Anonym

va jobbigt de låter men vf åker du ej till Ghana då????

2011-08-05 @ 22:38:48
Postat av: Jana

Ja, precis!!! Det var min första tanke också: Varför tar du inte med din dotter ner till Ghana då?!! Det fanns säkert ingen anledning alls för Ali att flytta hit till Sverige, och att få jobb, förskola & sjukvård - är nog MINST lika bra/lätt i Ghana som i Sverige! Och sen är väl typ alla miljonärer så det är väl bara att flyga ner! Om inte annat kan du väl pendla om Melina nu MÅSTE börja på förskolan här? Sen att svenska staten förlorar två invånare istället för att vinna en, det är ju bara bra. Kortare vårdkö för mig!!!



Obs, ironi. Om det undgick någon...

2011-08-06 @ 20:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0