Dag 11 – Mina syskon

Storebror Michael: Pappa fick Micke innan han träffade min mamma, så han är min halvbror. Vi ses inte ofta, vi hörs inte av så mycket, inte ens på Facebook. 
Han är dock väldigt snäll och skön att hänga med när man väl gör det, vilket brukar vara någon/några gånger per år hemma hos pappa. Han sköter sitt eget liv mest känns det som!
Han är lugn och väldigt lik pappa.

Lillebror Johan: Han har precis fyllt 26, så han är inte så mycket yngre än mig. Han är mitt enda "hel" syskon. 
När vi var yngre stod vi inte varandra så nära, alltså vi bodde ju ihop och sådär, men han var arg och våldsam ibland och jag tog inte skit från någon så det blev ofta att vi slogs med varandra (ingen av oss vann). Klart vi kunde prata o så, men det var aldrig så att vi stod varandra nära.
Fast sen när vi blev lite äldre började vi komma varandra närmre. Särskilt efter att jag bröt nacken. Han kom till mig på sjukhuset nästan varje dag och hade med sig både tidningar, telefonkort och mat dit. När jag kom hem från sjukhuset kom han och tog ut mig på promenader. Efter det hängde vi mycket, han bodde i huset bakom pappas så jag var ofta där. 
Han bor i Danmark nu med Carina, Ebba, Amadeus och så kommer det ett nytt tillskott i familjen som ska heta Elias, så numera ses vi ju inte så ofta. 
Fast vi är ju nära ändå, vi kommer ju alltid vara syskon!

Lillasyster Helén: Hon kom till världen när jag och Johan fortfarande var ganska små, hon var liten och söt men sen minns jag inte så mycket om vad jag tyckte om att få ett syskon då!  Vi fick tyvärr heller aldrig chansen att lära känna henne så bra eftersom hon somnade in efter bara några månader i plötslig spädbarns död. 
Fast hon har ändå alltid varit en del av vår familj och funnits med oss i tanken!

Lillebror Tommy: Han har nyligen fyllt 18 år! Kan inte fatta att han är vuxen nu, den lilla blonda pepparkaksbruna (på sommarn) söta killen som jag bytt blöja på så många gånger. 
Jag har alltid tyckt att han var en sån söt liten pojke, även om jag som sagt fick ta hand om honom rätt mycket.
Vi har inte bott ihop speciellt mycket efter småbarnsåren då han alltid bott med mamma, mestadels i Danmark. Så vi har inte varit så nära förr i tiden heller, men på senare år är vi ganska nära. 
Vi har roligt tillsammans och förstår nog varandra ganska bra!
Han spelar hur som helst väldigt mycket fotboll, festar mer än gärna med sina vänner, är tjejernas favorit och så jobbar han lite nu också.

Lillasyster Sine: Minstingen i familjen, fast hon är inte så liten heller längre med sina snart 16 år (jag tror iaf att det är 16 hon blir hehe). Henne har jag också bytt massor med blöjor på när hon var en liten skit. 
Hon har nog inte haft det så lätt genom åren, inte så lätt o va just minstingen tror jag! 
Sine är den som är minst lik oss andra, både utseendemässigt och till sättet, hon är otroligt vacker och känslig. Snäll också, fast hon kan konsten att svära och vara så som tonåringar är!
Hon går fortfarande i skolan, hon bor även på skolan till vardags, inget hon gillar speciellt mycket. När hon inte är på skolan är hon hemma hos mamma och hänger med sin pojkvän.

Det var alla mina syskon, oavsett hur nära varandra vi är eller inte är, så älskar jag de allihopa och jag önskar att jag kunde umgås mer med de alla. 
Förhoppningsvis har vi ju tid att göra just det!

Kommentarer
Postat av: Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Nu är vinnaren i SUMOpix tävlingen framlottad.

Klicka in för att se om du vann här:

http://adara.blogg.se/2010/november/vinnaren-i-sumopix-tavlingen.html#comment



Tack för att du var med och tävlade! :)

Och ha en fortsatt fin lördagskväll!



PUSS & KRAM

2010-11-27 @ 19:01:50
URL: http://adara.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofi

Hej.

Nu har jag startat en ny tävling inne hos mig =)

Du kan väl gå in och titta och var med!

Mvh Ann-Sofi



http://grodansdagbok.blogg.se/2010/november/libero-tavling.html

2010-11-27 @ 21:36:06
URL: http://grodansdagbok.blogg.se/
Postat av: Alfva

Men vänta nu - har du brutit ryggen? Hur kan jag ha missat det?

Vad hände och hur länge tog det att bli "återställd"?



(Ska vara med i tävlingarna snaaaart - måste bara hinna! ;) )

2010-11-28 @ 21:09:21
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0