Dag 03 – Mina föräldrar del 1

Min mamma Kerstin!

Min mormor Kirsten och morfar Oliver fick 4 barn, mamma kom först.
Hon hade sina turer med föräldrarna och genomgick en hel del i sin unga ålder, hon träffade pappa, fick mig när hon var 18 och gifte sig med pappa.
Det gick som det gick.
Även jag och mamma har haft våra turer fram och tillbaka, men vi har jobbat igenom allt gammalt.
Jag förstår att livet blir inte alltid som man planerar och som man önskar. Det är inte lätt, det har jag ju själv erfarat nu. Nu är jag dessutom mamma själv.
Mamma är bäst, hon finns alltid där och lyssnar när man behöver prata, om hon kan hjälpa mig med vad som helst så gör hon det om hon kan! 
Jag älskar den tid vi har tillsammans, det är inte så ofta vi ses, som mest 2 gånger per år några veckor åt gången, men vi videochattar nästan varje dag så hon kan följa med i Melinas utveckling och känna sig närvarande.
Melina vet mycket väl vem hennes mormor är, hon kommer springandes så fort hon ser msn uppe den är nämligen bara uppe om jag ska videochatta med mamma!
Älskar att se mamma vara mormor till Melina, hon är stolt i den rollen.
En annan underbar grej med mamma är hennes JUL. 
För det första pyntar hon upp minst en månad innan julafton, nu tex har hon redan pyntat för julen redan.
Hon börjar planera och köpa julklappar långt innan jul.
Överdrivet pyntat som i USA, sånt man hånar andra för men hos mamma känns det inte så, det känns bara så JUL!
Julgranen är en BIG DEAL. Julklapparna under likaså, många ska det va.
Julfrukter står framme ALLTID, likaså nötter och MASSOR julgodis.
Det ska ses på klassiska julprogram.
Sedan har vi julmaten. Klassisk danskt blandat med klassiskt svensk plus att hon ALLTID gör kalkon endast för min skull. Allt är underbart gott. 
Alla hjälps åt att plocka undan och diska.
Sedan är det dags för klapparna, det är mysigt att alla sitter och tittar på vad alla andra också får, vi tar oss tid för det hela och har oftast väldigt roligt under tiden. 
Älskar att umgås med mina syskon där, Tommy och Sine, det är hemma för mig.
Jul hos mamma är underbart, oavsett vad som annars pågår i mitt liv så är jul hos mamma perfekt för mig, det är kärlek.
Jag älskar min mamma precis som hon är! Det kommer jag alltid göra! 
Jag hoppas också att hon kommer finnas kvar länge, så Melina också får njuta av sin mormor!



Kommentarer
Postat av: MALIN - Längtar efter min prinsessa!

Nu är tävlingen jag anordnade i samarbete med SUMO-pix avgjord. Kika in på min blogg för att se om det var just du som vann!

Tack för ditt deltagande och håll utkik – det kommer snart ut nya tävlingar…



Kram/ Malin

2010-11-19 @ 14:54:06
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0