5 minuters metoden - 4e kvällen

Godafton!


Ikväll har jag kört 5 min metoden för 4e kvällen i rad, det var meningen att Ali skulle göra det men han bangade och gick o lade sig o sov istället med löftet om att imorn ska jag inte behöva göra en endaste grej.....vi får väl se....

Hur som helst tillbaka till Melina. Lade henne 20.55, då hade hon gnällt och varit missnöjd i en timme cirka...det var bara i badet som hon var nöjd men det är hon alltid där!
Jag förväntade mig gråt och lite skrik kanske, men hon gnällde bara lite när jag precis lade henne, klappade henne på kinden och då vart hon tyst och hon fortsatte va tyst när jag gick......WOW.......då låg hon o bökade runt en stund, 5-10 minuter men sedan somnade hon!
Fattar ni? Hon somnade själv i sin egen säng utan att gråta eller skrika.....och det har bara gått 4 dagar? Wow är imponerad!

Nu ska jag fortsätta kolla på CSI och surfa runt och läsa bloggar innan jag också ska sova...men när det blir vet jag inte.....kanske om några timmar eller kanske om många timmar vi får se, men jag tror nog inte jag kommer blogga mer idag, så jag önskar er alla en godnatt!


Bye

Kommentarer
Postat av: Isabell

Ni börjar få igång sovrutinerna för Melina, vad skönt!:-)

2010-03-23 @ 10:00:51
Postat av: Alfva

Härligt! Förstår att det kändes bra att hon somnade utan gnäll! :) Men akta dig, man blir bortskämd fort.. ;)

Vi som är "vana" vid att hon somnar själv tycker hon är urjobbig när hon trilskas i tre minuter vid läggning någon kväll. Dags att göra en verklighetskoll kanske?



Förresten är A också toktjurig till och från på dagarna, men däremellan röjer hon runt som tok!

2010-03-23 @ 14:02:26
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0