Soundtrack of my life!

Musiiiiiiiiiiiiik har alltid funnits i mitt liv, från början hade jag bara en radio (Eller ja en gång i tiden spelade jag LP men det är knappt jag minns) men den spelade jag flitigt, sedan fick jag en stereo som jag hade radio, band och cd....lyssnade på Mr Music skivor, Michael Jackson Earth Song och Mariah Carey då, och på tv fanns MTV där spelades mkt intressant också!

Det var början. Ju äldre jag blev destu mer plats tog musiken (fastän den ofta är åsidosatt nu sen jag blev mamma, och för att Ali jämt lyssnar på sin musik som jag står ut med fast det inte är min favorit).
En viss period i mitt liv kan kopplas till en eller flera låtar, en person kan också kopplas till en låt, en låt kan också sätta ord på dina känslor, ja det är inte konstigt alls att dom flesta av oss älskar musik!

Tänkte sätta ihop ett litet soundtrack till mitt liv (det finns ju såklart MÅNGA fler låtar än dom som hamnar med här men listan kan ju bli hur lång som helst och den blir nog längre än vad jag tror)!  ENJOY.......

















(hittade inte en video till denna)














(GENIAL MAN)











(hittade ingen video här heller)




































































(Inte riktigt den videon jag ville ha men den får duga då, det är ändå låten som gör allt för mig här)








Ja, ni ser jag kunde inte hålla listan kort, jag skulle kunna fortsätta hela dagen typ, men nu räcker det! Måste sova! Alla dessa låtar är kopplade till en viss tid, person, känsla eller plats i mitt liv, alla väldigt speciella för mig!

Hur skulle era soundtracks se ut? Skulle eran lista kunna hållas kortare? Har svårt o tro det, iaf om ni är som jag och älskar musik! =)
Glad Alla Hjärtans Dag!
Skickar lite kärlek till er alla med detta inlägg!!!


PS. Bara så ni vet, detta inlägg tog mig flera timmar att göra! Men det var mig ett nöje å tänka tillbaka lite på mitt liv! Det var endast därför jag inte hade tid att skriva under varje låt vad just den betyder för mig, det hade tagit evigheter ju. Dock kommer vissa personer känna igen sig i vissa låtar=)
Och ni ser nog hur blandad musiksmak jag faktiskt har också

Godnatt

Kommentarer
Postat av: Rishie

jo kan tänka mig att det tog timmar..

salig blandning o man ser att du haft dina ups and downs som alla.

men måste säga att det var ett kul inlägg att läsa.

2010-02-14 @ 12:00:47
Postat av: Alfva

Jisses! Det var mig en salig blandning.... ;-)

Three Doors Down var mina favoriter för 10 år sen, men i övrigt kommer jag knappt ens ihåg vad jag lyssnar/lyssnat på för musik. Alltså borde jag inte ge mig på att göra en sån lista!

2010-02-14 @ 17:51:35
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: bitte

Hej har en tävling på bloggen där du kan vinna smink. Var gärna med=)



http://www.lovemercury.se/2010/february/tavling-vinn-smink-fran-elf.html

2010-02-16 @ 09:43:43
URL: http://www.lovemercury.se
Postat av: sabbe

hmmm vilken fin blandning, tycker om massa låtar där, mpnga hade jag glömt, och vet du vilken sjukt grej, jag satt bara för några dagr sen och gick igenom min musik lista på min dator och mindes gamla tider o personer hahaha bästa vänner eller vad vaa hahah... kommer ihåg när du tvinga mig o lyssna på sista morgonen fyyyyyyyyyyyyyyyy hahaha jag minns det så tydligt =( vilka tider

2010-02-16 @ 12:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0