Mer som upprör - Migrationsverket

Migrationsverket!
Ja faktiskt! De kommer inte med annat än DÅLIGA besked HELA tiden och de har ingen som helst förståelse för att man som familj just nu går igenom många andra saker också.
Hur mycket ska man kunna ta?
Ali blev arbetslös, vi måste hitta ny bostad, flytta, han måste operera bort knölen på ryggen, jag mår piss dåligt och väntar även på att min operation ska bli av.....men visst skicka iväg Ali tillbaka till sitt land för att ansöka om anknytning därifrån, medan vi blir kvar här våg för vind, det enda enda enda som gjort att jag/vi håller modet uppe är att vi har varit tillsammans, men ja skilj oss åt GÖR DET!
Lätt för er att sitta där o säga att han får komma tillbaka, att han kommer prioriteras (Varför ens skicka iväg någon som 100 procent kommer få komma tillbaka), även om han får uppehållstillstånd samma dag som han kommer dit så vet jag inte hur fan vi ska få pengar till en biljett tillbaka hit till Sverige.
Han är alltså borta från oss på obestämd tid.
Jag ORKAR verkligen inte hålla modet uppe längre, det kommer skit på skit på skit på skit och nu får jag tydligen inte ens ha min man vid min sida.
Det är droppen nu, det räcker.....PALLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR inte med något eller någon!


Kommentarer
Postat av: Alfva

Vet inte ens vad jag ska säga, för har aldrig förstått mig på under vilka premisser man jobbar efter på migrationsverket, men det låter ju sjukt.. :( Dessutom trodde jag faktiskt (kanske naivt) att ett faderskap direkt innebär ett uppehållstillstånd - eller är det bara giftermål?



Och varför måste ni flytta? :( Hade tyvärr missat att Ali blivit av med jobbet också!

2010-12-09 @ 10:25:01
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Julclaude

hade de inte en ny lag, att man inte behöver åka tillbaka till sitt land för att ansöka eller?

2010-12-09 @ 16:22:19
URL: http://vanissajulclaude.devote.se
Postat av: Julclaude

håller med, varför ändrar de lagen när de vet att de ändå inte kommer följa den, jag förstår mig inte på folk som jobbar där, lider med dig är typ i samma situation :(

2010-12-09 @ 20:01:45
URL: http://vanissajulclaude.devote.se
Postat av: Isabell

Ska dem skicka hem honom? Vad knäppa dem är!!! Förstår om du tycker allt är skit, jag hoppas det löser sig på nåt sätt vännen!

2010-12-09 @ 21:56:24
Postat av: Martina -tävla om upplevelse värd upp till 1000:- hos mig!

Skrev de inte nyligen om att man kunde åka till Nòrge och ansöka därifrån?

2010-12-10 @ 14:50:00
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Sussi - 22 år, mamma & student!

Trodde som Alfva, att man såklart fick stanna om man hade barn här... :(

2010-12-10 @ 22:41:52
URL: http://sussey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0